دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

آشنایی با سوکت های کپسولی – کنتاکت و اس ام دی و لامپ ها در پژو 405

در سواری پژو 405 تنوعی از سوکت های لامپ را داریم . سوکت هایی که من تحقیق کرده ام و عموما همین گونه است وخ ودم دسته بندی کردم  عبارتند از :   

 

سوکت مدادی یا کپسولی :

سوکت صندوق عقب پژو 405 از این نوع می باشد . در صورت خرابی لامپ بایستی لامپ مشابه با وات مشابه تهیه کنید و یا می توانید از نسل جدید لامپ های اس ام دی استفاده کنید . البته به دلیل اینکه فیش های قطب مثبت و منفی چراغ صندوق 405 برای لامپ های کپسولی طراحی شده است در صورت تبدیل لامپ به سری جدید کمی باید برقکاری انجام دهید یا به یک باطری سازی مراجعه کنید . همچنین باید قبول کنیم که روشنایی لامپ های کپسولی کمتر بوده و به خوبی صندوق عقب روشن نیست برای همین استفاده از لامپ های اس ام دی روشنایی صندوق عقب را بالاتر می برد .


سوکت کنتاکت :

این سوکت که بسیار بیشتر از سایر سوکت های لامپ در 405 است در قسمت های چراغ های عقب مثل راهنما ، دنده عقب ، چراغ ترمز قرار دارد . در مجموع 9 عدد لامپ از این سوکت در عقب 405 استفاده شده است . در قسمت جلوی خودرو لامپ های چراغ راهنما کنار چراغ جلو هم از نوع کنتاکتی می باشند .  عموما سوکت های این لامپ ها 12 ولت هستند و فقط سوکت کنتاکت چراغ سقفی داخل پژو 405 از همین نوع است اما لامپ 6 ولت نصب شده است که لامپ کوچکتری از لامپ های عقب دارد .

سوکت لامپ اس ام دی :

این سوکت که جدید تر از سایر سوکت های لامپ می باشد در چراغ کوچک جلو و لامپ پلاک استفاده شده .


معایب و مزایای سوکت ها 405 :

بر طبق تجربه ای که من داشته ام ، لامپ هایی که سوکت کنتاکت داشته اند به دلیل اینکه وات لامپ ها تقریبا بالا می باشد ، قسمت پلاستیکی سوکت بر اساس تولید گرمای لامپ به مرور فرسوده و شکسته می شوند و به رنگ قهوه ای  تغییر رنگ می دهند  اما در سوکت های اس ام دی اینگونه نیست .

همچنین قیمت لامپ های سوکت کنتاکتی به مراتب پایین تر از لامپ های اس ام دی اما نور کمتر می باشد و لامپ های اس ام دی قیمت بیشتر اما نور بیشتری دارند .

محقق : آی تی ساپورتر


نحوه تعویض چراغ سقفی در خودرو پژو 405


تاریخ تهیه : دی 1399

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد