دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

هرم موفقیت جان وودن ، ورزشکار و بسکتبالیست


wooden_f_improf_200x263

سخت کوشی (Industriousness) – این لغت در زبان انگلیسی ساده و روان به معنای کار بسیار سخت است که برای رسیدن به موفقیت، هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

Untitled-17

رفاقت (Friendship) – احترام و وفاداری دو ویژگی بسیار مهم از رفاقت و دوستی است. این دو صفت، قابل توجه ترین ویژگی های رفاقت واقعی هستند که به رهبری مربوط می شوند.

صداقت (Loyalty) – صداقت و وظیفه شناسی بخشی از ذات والای انسانی و همچنین بخشی از ذات رهبرانی است که به بالاترین هدف ها دست یافتند. قدرت این ویژگی، موجب شده است که مربی وودن، آن را در مرکز پایه و اساس هرم قرار دهد.

همکاری (Cooperation) – به اشتراک گذاری ایده ها، اطلاعات، مسئولیت ها، خلاقیت و وظیفه ها از اولویت های رهبری خوب و تیم های بزرگ است. این همان معنی همکاری است. (یک مدیر با اعتماد به نفس قوی، زمانی که دیگران سزاوارش هستند به آن ها اعتبار می بخشد و اشتباهات آن ها را نادیده می گیرد. ولی یک مدیر ضعیف، اعتبار را از آن ها می گیرد و اشتباهاتشان را مورد سرزنش قرار می دهد.)

اشتیاق (Enthusiasm) – دو سنگ بنای هرم موفقیت مربی وودن، سخت کوشی و اشتیاق است که هرکدام به تنهایی قدرت زیادی برای تیم فراهم می کند. ولی با ترکیب این دو، این قدرت چند برابر خواهد شد.

خودکنترلی (Self-control) – در سطح بعدی هرم با وظایف متفاوتی آشنا خواهیم شد که چالش های منحصر بفرد و بسیار خوبی را به شما ارائه می دهند. برای هر کدام از این چالش ها، نیاز به خودکنترلی یک نیاز اساسی است. این خصوصیت در هرم موفقیت، اهمیت کنترل خود در تمام حوزه ها را بیان می کند. دوری از وسوسه، اجتناب از گرایش بیش از حد به احساسات و دوری از فراز و نشیب های تلاش و کار مداوم، نوعی خودکنترلی محسوب می شوند.

هوشیاری (Alertness) – فعالیت هایی که در اطراف ما در جریان هستند می توانند باعث شوند که ما دانش جدیدی از آن ها بدست آوریم ولی تنها در صورتی که هوشیار باشیم. اغلب اوقات ما با یک دید تونل مانند به اطراف خود می نگریم که باعث می شود نتوانیم تصویر جامع و کاملی از اطراف خود مشاهده کنیم. همین موضوع، مانع از این می شود که از عواملی که حتی در دسترس ما هستند نتوانیم به خوبی بیاموزیم.

ابتکار (Initiative) – شکست در کاری که می خواهید انجام دهید معمولاً از بزرگترین شکست ها محسوب می شود. ابتکار، توانایی انجام کار است. شما ابتدا باید بطور کامل و در هر زمینه ای آماده باشید. سپس تمام توان خود را برای اعمال قوه ی ابتکار به کار گیرید.

اراده (Intentness) – این ویژگی شخصی می تواند به اندازه ی تمام بلوک های هرم مهم باشد. این ویژگی عبارت است از توانایی این که بتوانید در مسیر خود باقی بمانید. حتی اگر مسیر بسیار سختی در پیش داشته باشید و یا اینکه موانع موجود، غیرقابل عبور به نظر برسند. شما نباید دست بکشید: مصمم و با اراده باشید.

شرایط (Condition) – شما باید در شرایط جسمی خوبی به سر ببرید، ولی شرایط روحی و روانی شما نیز بسیار مهم است. هر سه این شرایط، مؤلفه های این بلوک از هرم هستند زیرا بدون یکی از آن ها، مطمئناً شما از داشتن دو مؤلفه ی دیگر نیز محرومید. وضعیت ضعیف روحی و روانی مانع از عملکرد خوبی از طرف جسم می شود.

مهارت (Skill) – این ویژگی در قلب هرم موفقیت واقع شده است. شما باید توانایی های خود را بشناسید و بر جزئیات آن ها تسلط پیدا کنید.

روحیه تیمی (Team spirit) – این بلوک از هرم، مهم ترین ویژگی را مشخص می کند: از خود گذشتگی که درست متضاد خودخواهی است. این موضوع زمانی اتفاق می افتد که مشتاقانه، افتخار فردی خود را فدا می کنید تا به هدفی بزرگتر مثل رفاه و موفقیت سازمان، تیم و یا گروه خود دست یابید.

اعتماد (Confidence) – هیچ حسی قوی تر از یک ایمان قوی به خودتان نمی تواند به شما کمک کند. دانستن اینکه آماده سازی شما به طور کامل انجام شده و آماده ی رقابت هستید، حس اعتماد قوی در شما ایجاد خواهد کرد.

ثبات (Poise) – تنها کافیست خودتان باشید. به آنچه که نیستید وانمود نکنید. لازم نیست سروصدای زیادی کنید تا خود را نشان دهید و یا اینکه اعمالی انجام دهید که صرفنظر از شرایط یا وضعیت، به گونه ای نامتعادل به نظر برسند. رهبران باثبات و متعادل حتی تحت فشار هم آرامش خود را حفظ کرده و عصبی نمی شوند.

عظمت رقابتی (Competitive Greatness) – یعنی زمانی که علاقه ای شدید برای یک نبرد سخت دارید که می دانید این نبرد می تواند فرصت هایی را در اختیار شما قرار دهد که بهترین عملکرد خود را نشان دهید، آن هم درست در زمانی که بهترین عملکرد شما موردنیاز است.

وودن تمام طول زندگی خود را صرف این کرد که بفهمد چه کاری باید انجام دهد، نه فقط در دنیای بسکتبال، بلکه در تمام مراحل زندگی. کسب و کار و بسکتبال تا حدودی در یک سری ویژگی ها با هم مشترک اند. هر دو آن ها، به نوعی شامل یک عملکرد تیمی و ارتباطی هستند که به رهبران قوی نیاز دارند. همچنین واکنش های سریعی را در مراحل مختلف خود می طلبند.

https://www.google.com/maps/place/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87%D8%8C+Qazvin,+Qazvin+Province%E2%80%AD/@36.3085071,50.0228333,17z/data=!4m5!3m4!1s0x3f8b55511516fa71:0xc4b5a12635f0457f!8m2!3d36.3085071!4d50.025022

سفرنامه آی تی ساپورتر از سفر به مشهد مقدس

آی تی ساپورتر طی سفر پاییزه خود به مشهد مقدس خاطرات خود را نوشته و از لحاظ فناوری اطلاعات  به بررسی این سفر می پردازد .  ادامه مطلب ...