دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

فروش ایده ها و نوآوری و کارآفرینی مدرن ، جدید ، کارآمد ، اثرگذار و نوشتن طرح توجیهی کسب وکار

تعریف استارتاپ :

استارت‌آپ در لغت به معنای شروع کردن است، در حوزه کسب و کاری این واژه درخصوص شرکت‌های نوپا به کار برده می شود. به عبارتی دیگر واژه استارتاپ بیشتر در بازار ، کسب و کار و اقتصاد معنی پیدا می کند .  رشد سریع از مشخصه ذاتی این شرکت ها است و تنها با استقبال مشتریان رقم می خورد. لازم است بدانیم مهم ترین عوامل موفقیت یک استارت‌آپ، شناخت دقیق نیاز مشتریان هدف و ارایه ارزشی متناسب برای برآورده ساختن این نیاز است، در غیر این صورت، دیگر واژه استارت آپ برای این کسب و کار مناسب نخواهد بود، اما این سوال ها پیش می آید که تنها ارایه ارزشی مناسب با نیاز مشتریان برای موفقیت یک شرکت نوپا کافی است؟ چگونه می توان این ارزش را به صورت دقیق شناسایی کرد؟


اشتغال زایی به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات

شناسایی روش های اشتغال زایی به کمک فناوری اطلاعات در سال 1395

طرحی پژوهشی و کاربردی برای استخدام و موضوعات پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد




 

ادامه مطلب ...

کار آفرینی و رقابت در پروژه های نوآورانه الکترونیکی در استارتاپ

تعریف استارتاپ :

استارت‌آپ در لغت به معنای شروع کردن است، در حوزه کسب و کاری این واژه درخصوص شرکت‌های نوپا به کار برده می شود؛ رشد سریع از مشخصه ذاتی این شرکت ها است و تنها با استقبال مشتریان رقم می خورد. لازم است بدانیم مهم ترین عوامل موفقیت یک استارت‌آپ، شناخت دقیق نیاز مشتریان هدف و ارایه ارزشی متناسب برای برآورده ساختن این نیاز است، در غیر این صورت، دیگر واژه استارت آپ برای این کسب و کار مناسب نخواهد بود، اما این سوال ها پیش می آید که تنها ارایه ارزشی مناسب با نیاز مشتریان برای موفقیت یک شرکت نوپا کافی است؟ چگونه می توان این ارزش را به صورت دقیق شناسایی کرد؟

  ادامه مطلب ...

تخفیف گروهی و سایت های ایرانی که به تخفیف گروهی می پردازند

موضوع مقاله : تخفیف گروهی وب سایت های اینترنتی 

کاربرد مقاله : آشنایی با کسب و کارهای اینترنتی و نحوه طرزکارآن

نوع مقاله : آموزشی 


مدل کسب و کار الکترونیکی تخفیف به وب سایت ها کمک می کند تا مشتریان بیشتری برای وب سایتشان جذب نمایند . برخی شرکت ها به خاطر بازگشت و رجوع مجدد کاربرانشان از روش اعلام قیمت های روزانه استفاده می کنند . ایبیتس فروشگاه الکترونیکی است که مشتریان بابت خرید از آن مقداری از وجه پرداختی شان را دوباره بازپس می گیرند ، همانند یک تخفیف . این وب سایت با عمده و خرده فروشی های آنی که تخفیف ارائه می دهند دارای مشارکت ضمنی است .

شرکت های مذکور این تخفیفات را بابت پرداخت هایی که آنها برای محصولات بعدی خواهند داشت محاسبه می کنند و از مبلغ کل بدهی مشتریان کم می کنند . اعطای تخفیف آن هم به این شکل کاربران را تشویق می کند تا جهت دریافت تخفیف روز گذشته ، برای خرید مجددا به این وب سایت مراجعه کنند. وب سایت نیز از منابع حاصل از ارزش افزوده ایجاد شده بابت بازدیدهای مکرر کاربران  تلاش می نماید رضایت خاطر آنان را بدست آورده و وفاداری آنها را نیز مستحکم تر کند .


خرید گروهی [1] کالاها و خدمات مختلف را با قیمتی کاهش یافته پیشنهاد می‌دهد به شرط اینکه حداقل تعدادی خاصی از خریداران آن کالا یا جنس پیشنهاد شده را بخرند. این روزها وب‌گاه‌های خرید گروهی نقش عمده‌ای را در خرید و فروش برخط  یا فروش آن لاین ایفا می‌کنند. این وب‌گاه‌ها معمولاً روزانه یک کالا یا خدمت خاصی را پیشنهاد می‌دهند و وقتی تعداد خاصی از خریداران برای خرید آن ابراز تمایل کردند ، آن پیشنهاد قطعی می‌شود و آن جنس یا کالا به فروش می‌رسد. روش کار خیلی از این وب‌گاه‌های خرید گروهی این است که با فروشندگان محلی وارد مذاکره می‌شوند و در ازای جلب مشتری برای فروشگاه از آنها تخفیف می‌گیرند.



[1] Group Buying

  مدتی است که یکی از مدل های تجارت الکترونیکی در ایران با اقبال و توجه خوبی از سوی شرکت ها و مردم مواجه شده است و شاهد هستیم که سایت های زیادی در 6 ماهه اخیر راه اندازی شده اند.

خرید گروهی اولین بار توسط سایت گروپن راه اندازی شد. در این نوع خرید کالایی با تخفیف بسیار بالا برای مدت محدودی برای فروش بر روی سایت قرار می گیرد و اگر تعداد مشخصی از بازدیدکنندگان سایت از آن کالا سفارش دهند، آن سفارش قطعی شده و کالاهای سفارش داده شده برای خریداران ارسال می شود.

بدین ترتیب وقتی بازدیدکننده با تخفیف 70درصدی کالایی روبرو می شود چون می داند برای اینکه بتواند آن کالا را بخرد باید تعداد مشخصی سفارش ثبت شود، سعی می کند دوستان و آشنایان خود را نیز راضی به خرید از این سایت کند. بدین ترتیب سایت هم به سرعت معروف شده و بازدیدکننده های زیادی خواهد داشت. از طرفی تامین کنندگان کالا و خدمات به جای اینکه هزینه های تبلیغات برای چاپ بروشور و یا تبلیغات تلویزیونی پرداخت کنند با ددادن تخفیف به کالای عرضه شده در این سایت ها باعث اثر بخش شدن بودجه های تبلیغاتی خود می شوند. بنا بر یک اصل اساسی در فروش، احتمال خرید کالا توسط فردی که یک بار آن کالا را خریده است بسیار بیشتر از فردی است که تا به حال هیچ خریدی نکرده است. طبق آمار اعلام شده بیش از 90 درصد از کسب و کارهایی که در سایت گروپن کالا ارائه کرده اند دوباره درخواست ارائه کالای خود در این سایت را داشته اند.

این روزها در ایران نیز شاهد راه اندازی چند سایت خرید گروهی آن هم تقریبا همزمان هستیم. در این نوشته به معرفی 4 سایت خرید گروهی ایرانی خواهیم پرداخت.

شما علاقه مندان به خرید کالا و خدمات می توانید با استفاده مداوم از سایت های خرید گروهی یا همان تخفیف گروهی هزینه های سبد خانوار خود را پایین بیاورید و تجربه جدیدی را در دنیای تجارت الکترونیک برای خود رقم بزنید. در برخی از این سایت ها بعضی کالاها و خدمات با درصد تخفیف های غیر قابل باور قابل خرید هستند.
ویوان نیوز امیدوار است کلیه سایت های تخفیف گروهی بتوانند با هدف کاهش هزینه ها برای مشتریان زمینه ساز رونق کسب و کار ها و همچنین ارتقا سطح زندگی مشتریان باشند.
در زیر می توانید فهرست برندهای مطرح این حوزه را مطالعه کنید و برای اشنایی بیشتر به آنها سر بزنید.


1- نت برگ www.netbarg.com
2- آفچی www.offchi.com
3- پوژار www.poojar.ir
4- جی بن www.gbon.ir
5- تخفیفان www.takhfifan.com
6- هم خرید www.hamkharid.com
7- تخفیف یاب www.takhfifyab.ir
8- هم بن www.hambon.com
9- خرید گروهی www.kharidgoroohi.com
10- گروپ شاپ www.groupshop.ir
11- مینی بها www.minibaha.com
12- ایروپن www.iroopon.com
13- خرید گروهی www.kharidgoroohi.com
14- کوپونستان www.koponestan.com
15- گروپ بای www.groupbuy.ir
16
- بایکس  www.buyex.ir

استفاده از فناوری وای فای در خودروهای شرکت فورد


خانه مدرن - هوشمند سازی در خانه-


مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت خودروسازی نیسان


معرفی شرکت های تجاری معروف دنیا



معرفی نمایشگاه فناوری اطلاعات در سراسر دنیا


خرید اینترنتی بلیط استخر پیام قزوین


نمونه هایی از کارآفرینی های الکترونیکی در استارتاپ ها


تخفیف گروهی در سایت های تخفیف گروهی ایرانی


بررسی مسائل استراتژیک در فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک


تکنیک ها و روش های جذب مشتری در کسب و کارهای سنتی یا آف لاین


تجارت الکترونیک به همراه شاخصه ها و مدل های آن


تجارت الکترونیک در ایران

استخر پیام قزوین و نحوه خرید بلیط به صورت اینترنتی به همراه برنامه سانس ها

بررسی مسائل استراتژیک در فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک


هدف این مطالعه بررسی استفاده از اینترنت برای بازاریابی کالاها و خدمات و نیز بررسی تاثیرات فناوری اطلاعات و اینترنت بر بازاریابی می باشد  این فصل به طور کلی ، اثرات فناوری اطلاعات و اینترنت بر بازاریابی و به طور اخص ، رشد بازاریابی مبتنی بر وب را تشریح و همچنین، بر ارتباط بین فناوری های  زیرساختی و تغییرات حاصله بر استراتژی های بازاریابی الکترونیکی تاکید دارد.  به علاوه ، واقعیت ها و زمینه های عادی در بازاریابی امروزی یعنی میزان تعاملات و نیز آثار ذخیره داده های پرسنلی از لحاظ اطلاعات شخصی، حر یم خصوصی و نیز رفتار مصرف کننده بر جامعه انسانی را بررسی می کند.

در سال های اخیر همیشه روشن شده که اینترنت ظرفیت زیادی برای مشارکت جهانی فراهم نموده و این مشارکت و همکاری از سطوح بالای تمایل به بازاریابی روی شبکه گسترده وب ناشی می شود. شواهد زیاد حاکی از این است که تمام کسب و کارها با هر اندازه ای از توان بازاریابی ، نسبت به بازاریابی علامت تجاری و یا بازاریابی محصول خود بر روی اینترنت آگاهی دارند . بر اساس یک گزارش بازاریابی الکترونیکی که  توسط مورگان استانلی ارائه شده، اینترنت ابزار کامل بازاریابی مستقیم است  همچنین، توان برقراری تعاملات متقابل و پیگیری در اینترنت، امکان انتخاب و به کارگیری ابزارهای بازاریابی را با حداقل هزینه خصوصاً در کشورهایی که زیرساخت های مخابراتی خوبی دارند، فراهم ساخته است.

شرکت های زیادی روش های کم هزینه، مثل بازاریابی از طریق پست الکترونیک برای دسترسی به مشتریان خود متوسل می شوند. هر چند این روش یک کانال بازاریابی نسبت اً جدیدی است اما سرمایه گذاری های میلیارد دلاری در منابع بازاریابی پست الکترونیکی انجام خواهد شد. هرچند رو شهای بازاریابی الکترونیکی همگام با توسعه فناوری ها و تکنیک ه ای جدید به سرعت در حال تکامل و گسترش می باشند، اما هنوز بسیاری از [ شرکت ها نسبت به استفاده از این رو شها سردرگم هستند.

با افزایش آگاهی ها نسبت به اینترنت و استفاده زیاد از آن، به رسانه بازاریابی احساس نیاز می شود. محدوده و قلمرو بازاریابی با ظرفیت کسب و کار و توسعه محیط به تعدیل و تغییر نیاز دارد .عمدتاً استفاده از مولتی مدیا نیز با بازاریابی در ارتباط است . هنگامی که بازاریابی احتیاجات خود را در رابطه با صدا، انیمیشن و به همراه متون مختلف، رنگ وغیره ارزیابی می کند، حرکت در جلب توجه مهم بوده، اما استفاده زیاد از آن نتیجه معکوس دارد. پیشرفت های زیادی که در جهت بازاریابی از طریق وب ادامه خواهد یافت، تعامل است که کاربر را با یک تقاضای معین در اینترنت درگیر خواهد ساخت که مؤثرتر از تماس حضوری است . با اصطلاح تجربه وب [ 4] می توان با بخشی از کاربران یک ارتباط متقابل، علاقمند و شفافی را با ارائه اطلاعات معین ایجاد نمود. بسیاری از این تجربیات وب با استفاده از محتویات متحرک بر روی صفحات وب ایجاد می شوند مثل محتویاتی که با نرم افزار فلش یا اکتیوایکس و جاوا ایجاد می شوند



آموزش بازاریابی :

بازاریابی ویروسی نوعی بازاریابی هست که از طریق صحبت کردن و به صورت شفاهی بین مردم و یا به اصطلاح دهان به دهان صورت می گیرد . برای هر نوع محصولی نمی تواند از این شیوه بازاریابی استفاده کرد . برای فروش محصولات دارای ریسک بالاتر مثل تراکتور نمی توان از این شیوه استفاده کرد ولی برای محصولاتی که دارای ریسک کمتری هستند مثل فست فود ها و خوراکی ها و انواع دسر قابل اجرا می باشد . اما آنچه مهم است این است که همین اتفاق ممکن اس در دنیای اینترنت نیز وجود داشته باشد . یعنی نظرات در خصوص کالا می تواند همان یادآور بازاریابی ویروسی باشد .


استفاده از فناوری وای فای در خودروهای شرکت فورد


خانه مدرن - هوشمند سازی در خانه-


مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت خودروسازی نیسان


معرفی شرکت های تجاری معروف دنیا



معرفی نمایشگاه فناوری اطلاعات در سراسر دنیا


خرید اینترنتی بلیط استخر پیام قزوین


نمونه هایی از کارآفرینی های الکترونیکی در استارتاپ ها


تخفیف گروهی در سایت های تخفیف گروهی ایرانی


بررسی مسائل استراتژیک در فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک


تکنیک ها و روش های جذب مشتری در کسب و کارهای سنتی یا آف لاین


تجارت الکترونیک به همراه شاخصه ها و مدل های آن


تجارت الکترونیک در ایران

استخر پیام قزوین و نحوه خرید بلیط به صورت اینترنتی به همراه برنامه سانس ها



چگونه پروپوزال را به تایید استاد برسانیم ؟

نکات مهم در نوشتن و تدوین پایان نامه ها برای دانشجویان دانشگاه آزاد

نمایشگاه های کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک  

شرکت های تجاری و مشهور تجاری جهان در فناوری اطلاعات کدامند ؟

نکات کاربردی در استفاده از ویدئوپروژکتور با کامپیوتر دارای ویندوز 8

علت قطع و وصل شدن تصویر ویدئوپروژکتور

مهمترین علت های اجرا نشدن سی دی یا دی وی دی

الزامی یا غیر الزامی بودن انتخاب استاد مشاور برای کارشناسی ارشد

راهنمایی های کاربردی در استفاده از ویدئوپروژکتور

مفهوم هد هانتر یا شکارچی استعداد در بازاریابی

مسابقات روبات و مسابقات جهانی ربات در هلند

نمایشگاه های فناوری اطلاعات در گوشه و کنار دنیا


نحوه روشن کردن وایرلس در لپ تاپ ها و تبلت ها

راه های بدست آوردن آرامش برای افرادی که می خواهند در امتحان موفق باشند