دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

چرا نمی توان اس کیو ال سرور 2017 را روی ویندوز 7 نصب کنم ؟

سوال : آیا اس کیو ال سرور 2017 روی ویندوز 7 نصب می شود ؟ خیر

ویندوز 7 نسخه 32 بیتی داشتم و می خواستم اس کیو ال سرور 2017  را نصب کنم که نشد . با خودم گفتم احتمالا از نسخه ویندوز باید باشد و باید 64 نصب کنم . و این خطا ظاهر می شد . خلاصه نتونستم در ویندوز 7 چه 32 و چه 64 بیتی نصب کنم .

فکر کردم از مشخصات سخت افزار باشه اما با تغییر سیستم و سعی مجدد باز هم اس کیو ال نصب نشد.

بالاخره دوست عزیزم از سایت توسینسو ، آقای آقا میر گفتند اکه روی ویندوز 7 نصب نمی شود .

ویندوز 10 را نصب کردم نسخه 64 بیتی و موفق شدم نصب کنم .

دی وی دی اس کیو ال را نداشتم و از سایت سافت 98 دانلود کردم. 1.5 گیگابایت بود . مرحله اول نصب  را انجام دادم اما باید کار دیگری هم انجام مید دادم . به نظر حجم اس کیو ال آن چیزی نبود که من دانلود کردم . بیشتر از 1.5 هست .

به روز شده در اسفند 1400 :

یک روش وجود دارد و آن این که استفاده از ماشین مجازی است . یعنی برنامه vm  را نصب می کنیم و سپس ویندوز 10 را نصب می کنیم و سپس اس کیو ال را نصب می کنیم .

راهنمای نصب اس کیو ال سرور 2014


آموزش ساخت فایل ایزو از ویندوز و رایت فایل ایزو :


این هم لینک اطلاعات در مورد آن :

https://docs.microsoft.com/en-us/sql/sql-server/install/hardware-and-software-requirements-for-installing-sql-server?view=sql-server-2017#hwswr


رفع مشکل شبکه انتظامات – آقای راهی

رفع مشکل شبکه انتظامات آقای راهی

نرم افزار دیدگاه کامپیوتر انتظامات کار نمی کرد و پس از مراجعه و بررسی متوجه شدم که شبکه نصب فیزیکی هست اما ارتباط با سرور ندارد . بنابراین مشکل این بود که ویلن پورتی که هاب به آن وصل بود با مقدار آی پی هایی که به اون داده شده بود مطابقت نداشت . بنابراین ابتدا من می بایست ویلن پورت را پیدا می کردم و دوم متناسب به نوع ویلن به کارت شبکه کامپیوتر آی پی می دادم تا درست شود . چون ویلن شماره 1 بود به کامپیوتر آی پی 24.120 دادم و کامپیوتر با سرور شبکه ارتباط برقرار کرد و مشکل حل شد .

نکته ای که از این گزارش یاد می گیرم این است که حتما شماره ویلن روی هاب نوشته شود و آی پی های مجازی که در این ویلن کار می کنند را همراهم داشته باشم .

رفع مشکل شبکه اتاق 205

در اتاق 205 دور عدد پریز شبکه وجود داشت که هر دو به هاب و هاب به سویچ وصل بود اما شبکه نداشتیم .

با لن تستر کابل را آزمایش کردم و درست بود و دوباره کابل شبکه را به کارت شبکه کامپیوتر زدم درست شد .

در پریز شبکه دوم ، کیستون را قطع کردم و کیستون دیگری وصل کردم که مشکل حل شد .

نتیجه : کیستون بعد از مدتی خراب می شود و دربرد دراخل کیستون معمولاً سولفاته می کند که نیاز به تعویض کیستون دارد .

 

نکات مهم که از کتاب قورباغه را ببوس یاد گرفتم

آقای کارل راجرز روان شناس ، کسی را که توانسته به بالاترین سطوح تکامل روانشناختی برسد را فردی با حداکثر کارایی می نامد . این شخص کسی است که از اعتماد به نفس بالای خود لذت می برد ، از خود کاملاً راضی است و با خود و دنیای اطراف راحت برخورد می کند . برجسته ترین ویژگی این افراد داشتن شخصیت غیر تدافعی است .

فرد با حداکثر کارایی ، هرگز احساس نمی کند لازم است چیزی را توجیه کند و یا دلیل کارهایش را برای دیگران توضیح دهد . با این که به دیدگاه ها و نظرات دیگرن توجه می کند ، اما بر اساس افکار ، احساسات ، ارزش ها و ایده آل های خودش زندگی می کند . آنقدر خونگرم ، خیرخواه ، شاد و پرجذبه است که می توان اورا انسان بالغی با شخصیت کاملاً منسجم دانست . این فرد چیزی برای اثبات کردن به دیگران ندارد . هدف همگی ما باید رسیدن به این سطح از رضایتمندی و داشتن چنین شخصیت قدرتمندی باشد .

آزمون مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد سال 1397

راهنمای سیستم مدیریت برگزاری مصاحبه دکتری تخصصی سال 1397

این مطالب برای مهندسین کامپیوتر و شبکه تهیه شده است و برای کلیه خوانندگان نیز مفید می باشد . برای برگزاری آزمون دکتری سال 97 بایستی ، نتایج آزمون در همان روز و بعد از برگزاری مصاحبه در سایت مربوطه ثبت می شد .

برای هر کلاس کامپیوتر به همراه اتصال به شبکه اینترنت و سایت سازمان نیاز بود .

برای هر رشته نام کاربری و رمز نیاز بود که تیم داوری باید آن را داشته باشد .

برای چاپ نتیجه مصاحبه به پرینتر نیاز بود . به دلیل نوع  طراحی سایت بعد از ثبت نتایج آزمون با برنامه آکروبات ریدر بایستی پرینت می گرفتیم در غیر این صورت پرینت ها کامل چاپ نمی شد . یعنی اگر دو صفحه پرینت بود یک صفحه پرینت می آمد بیرون .

به تعداد اتاق های یا پریز های شبکه به پورت خالی روی سویچ نیاز دارید . ویلنی که ما تدارک دیده بودیم برای این کار ویلن شماره 2 بود .

حتماً از وصل بودن پریز های شبکه مطمئن باشید و در صورتی که به کابل شبکه کیستون نصب نیست ، نصب کنید .

به دلیل خرابی هاب 24 پورت دی لینک و کمبود پورت خالی مجبور شدم از هاب دیگری استفاده کنیم . مشکل از اینجا ناشی شد که ویلن درست تنظیم شده بود ولی بعضی از کامپیوتر ها آدرس آی پی نمی گرفتند و به درستی کار نمی کردند .

توضیحات :

1- ابتدا بایستی وارد سیستم شویم .ورود به سیستم با openvpn  صورت می گیرد که خود vpn  دارای نام کاربری و رمز می باشد که باید آن را وارد کرد . بعد از وصل شدن openvpn  در مرورگر به آدرس web.azmoon.local  می رویم . صفحه ای ظاهر می شود که شناسه کاربری و کلمه عبور میخواهد . شناسه و رمز در اختیار گروه قرار گرفته است و ا آن مطلع می باشد . برای هر رشته کلمه رمز و شناسه مجزا می باشد .

2-پس از ورود به سیستم از طریق منوی سمت راست گزینه ثبت مصاحبه انتخاب شده و داوطلب مورد نظر از طریق شماره پرونده موجود در فرم اولیه جستجو شده و برای داوطلب کمیته مصاحبه کننده انتخاب و داوطلب جهت مصاحبه به گروه مورد نظر مراجعه می نماید . در حقیقت ابتدا باید ثبت مصاحبه انجام شود و بعد نمره داده شود .

3-مرحله ثبت نمرات در این مرحله پس از انتخاب گزینه ثبت نمره مصاحبه در صفحه اصلی از طریق منوی سمت راستداوطلب موردنظر جستجو و انتخاب می گردد .پس از جستجو و انتخاب داوطلب مورد نظر جهت فعال سازی فیلدها جهت ورود اطلاعات لازم است گزینه ثبت اولیه حتماً انتخاب شود .

4-اصلاحیه . پس از اجرای مرحله ثبت اولیه ، به منظور ویرایش نمرات وارد شده می توان از طریق گزینه ثبت نمرات مصاحبه و انتخاب گزینه اصلاحیه فیلد موردنظر ویرایش گردد .

5- گرفتن پرینت : حتما با آکروبات باز شود و ذخیره آنگاه پرینت گرفته شود .


سوالات :

کد شناسه یا کد دسترسی به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد را ندارم ؟

با مراجعه به سایت سنجش ،و انتخاب پاسخنامه ، کلید نهایی و کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1397 و گرفتن پرینت می توانید کد دسترسی را در پایین صفحه مشاهده کنید .

کد دسترسی به چه کار می آید ؟

برای ورود به سامانه دانشگاه آزاد بایستی کد دسترسی داشته باشید .