دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

داستان نحوه ارتباط بین دو کامپیوتر در شهر های مختلف

داستان نحوه ارتباط بین دو کامپیوتر در شهر های مختلف

ظهر پنج شنبه بود که خانم راشد تماس گرفت و گفت که کامپیوتری دارند و روی آن برنامه حسابداری نصب شده است و شخص دیگری در یک شهر دیگر می خواهد به سیستم حسابداری وارد شود بدون اینکه به دفتر بیاید  ما باید چیکار کنیم ؟

  

ابتدا من راه حل کنکوری و ساده any desk  را پیشنهاد دادم و گفتم این یکی از روش های موجود است اما تنها روش نیست و باید توجه کنید که در زمان استفاده از any desk  کامپیوتر شما تحت اختیار فرد دیگری بوده و شما نمی توانید به کارهای روزمره خود  با نرم افزارهای آفیس بپردازید . خانم راشد که متوجه شده بود و گفت روش دیگری چیست ؟ گفتم روش ریموت دسک تاپ است . remote desktop

این روش بر اساس آی پی استاتیک که باید خریداری شود عمل می کند و با این روش فرد به کامپیوتر شما اصطلاحاً ریموت می شود و رمز ادمین را وارد می کند و می تواند از سیستم استفاده کند .

بالاخره خانم راشد ، آی پی را خریداری کردند برای مدت یکسال و من بررسی کردم دیدم آی پی را تعریف نکردم روی کارت شبکه و تعریف کردم اما با کامپیوتر دیگری که آزمایش کردم ، دیدم باز هم نمی توان ریموت شد . با واحد پشتیبان فروشنده آی پی تماس گرفتم و بعد از گرفتن چندین شماره و صحبت با کارشناس مربوطه متوجه شدم که نباید آی پی را در کارت شبکه تعریف کنم و آی پی روی خط تلفن تنظیم یا ست شده است و فقط باید در مودم adsl  روی port forwarding  کار کنم و اون را تنظیم کنم . اما به دلیل قدیمی بودن مودم به خانم راشد گفتم که باید مودم را بررسی کنم تا ببینم که آیا امکان استفاده از port forwarding  در این مودم وجود دارد یا خیر ؟ و بعدا به خانم راشد اطلاع دهم .

نتیجه :

برای ارتباط دو کامپیوتر از راه دور به صورت دو روش وجود دارد : any desk , remote desktop

در صورت استفاده از remote desktop  باید آی پی استاتیک خریداری و در مودم تنظیم بشه .

مرداد 1399

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد