دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

داستان خرابی پرینتر دستگاه زیراکس و چند کاره شارپ - مرداد 1399

داستان خرابی پرینتر دستگاه زیراکس و چند کاره شارپ  

این داستان واقعی هست و اتفاق افتاده است .به منظور بالا بردن تجربه کاری خودم و کسانی که این مقاله را می خوانند سعی کردم این تجربه کاری خود را بنویسم . در یکی از روزه ای گرم تابستان ، علی زنگ زد و گفت که نمی تواند پرینت بگیرد و جلوی مراجعین و مشتریان خجالت کشیده است که نتوانسته است کار مشتری را انجام دهد . بنده هم به دفتر کارم مراجعه کردم و دیدم دو هفته پیش بود که من دستگاه را صحیح و سالم آزمایش کردم و پرینت هم گرفتم و تحویل علی داده بودم . هر چه دقت کردم دیدم هم برنامه نصب هست و هم کاغذ در دستگاه وجود دارد اما پرینت نمی گیرد . 

 چه اتفاقی افتاده بود ؟

آیا بورد دستگاه خراب شده بود ؟

با توجه به رفت و آمد های مراجعین و دور بودن دستگاه تا کامپیوتر ، به علی گفتم صبح اول وقت می آیم که دستگاه را ببینم .  چون اعتقاد دارم که کار تعمیرات تجهیزات کامپیوتری به تمرکز و دقت بالا نیاز داره و باید در محل تعمیر سر و صدا و رفت و آمد نباشد . صبح اول وقت  با یک کابل یو اس بی به دفتر علی مراجعه کردم . دستگاه شارپ را نزدیک کامپیوتر کردم و کابل یو اس بی خود را به آن وصل کردم و دیدم شروع به پرینت کرد و 5 صفحه که در حافظه شارپ بود از دستگاه خارج شد . مشخص شد که کابل یو اس بی خراب بوده و گفتم که کابل یو اس بی پرینتر با متراژ 5 متری تهیه کنند . اما آیا روشی وجود دارد که بتوانیم کابل پرینتر را تست کنیم ؟ بله وجود دارد .

خوشبختانه مشکل نه از کامپیوتر بود و نه از شارپ .

این داستان برای ارزیابی کار خودم نوشته شده و اینکه بدونم آخرین بار روی دستگاه چه عملیاتی انجام دادم . این مقاله در واقع چک لیستی است از کار خودم .

روش تست کابل یو اس بی پرینتر :

ابتدا با لن تستر شبکه یک سر کابل را به قسمت جدا شونده لن تستر و سر دیگر کابل پرینتر را به قسمت اصلی لن تستر بزنید و لن تستر را روشن کنید . 4 چراغ لن تستر باید روشن شود . در صورت روشن نشدن یکی از چراغ ها ، یعنی اینکه کابل پرینتر خراب است یا قطعی دارد .



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد