دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

ارتباط وایرلس های اینترنت با خودرو ها

همانطور که موقع خرید خودرو مدل و سال تولید خودرو برای شما اهمیت دارد و با توجه به آن به کیفیت و کارکرد ماشین پی می برد برای وایرلس ها هم مدل و سال ساخت مصداق دارد .مثلا پراید مدل 1381 کاربراتوری می باشد و نمی توان سیستم انژکتور را برای آن تعریف کرد و از طریق کاربراتوری بودن موتور متوجه میشوید که موتور قدیمی است و حالا این را به دستگاه دیگری مثل وایرلس انطباق دهید .

 

 1-  LINKSYS WAP300N  یک پورت شبکه دارند .

LINKSYS E2000  چهار عدد پورت شبکه دارد .

دستگاه های وایرلس توسط کمپانی ها تولید می شوند و هر ساله مدل های جدید آن به بازار راه پیدا می کنند .

شرکت لینک سیس هم یکی از شرکت هایی است که در کنار سایر محصولات خود دستگاه وایرلس تولید می کند. linksys wap300n  دستگاهی است که در سال 1393 بنده از آن استفاده کردم و نتایج استفاده خود را برای شما بیان می کنم .

linksys wap300n : این دستگاه فقط یک پورت شبکه داشت که آن هم ما برای وصل کردن به سویچ استفاده می کردیم و نمی شد از پورت دیگر برای وصل کردن به کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کرد و از این مدل برای استفاده رومیزی استفاده کرد و بهتر بود روی دیوار نصب می شد .

آیا تجربه استفاده از linksys wap200N را دارید ؟

بزارید براتون خاطره ای از این دستگاه بگم . یک بار در یک سمینار که تقریبا 10 الی 20 دیوایس کامپیوتری که وایرلس داشتند ، متوجه شدم که به جز چند نفری که شاید کمتر از 10 نفر بودند افراد دیگر نمی توانستند به اینترنت وصل شوند . پس از بررسی به عمل آمده متوجه شدم که دستگاه وایرلس نمی تواند حجم این تعداد کاربران را پوشش دهد . در کل به نظرم این مدل خیلی ضعیف بود و برای یک فضای آموزشی مثل دانشگاه مناسب نیست و برای استفاده در حجم کم مثل اتاق یا دفتر کار خوب هست .

مشکل  مدل وایرلس linksys wap300N چیست ؟

این مدل به دلیل اینکه fireware  قدیمی دارد و تقریبا برای سال 2013 می باشد نمی تواند تعداد کاربر بالاتری را سرویس دهی نماید . یکی از علائمی که دستگاه این مواقع نشان می دهد ، آدرس آی پی های نادرست به دیوایس ها می باشد . در این مواقع باید وایرلس خاموش و بعد از چند دقیقه از دوباره روشن شود .

برای رفع اشکال linksys wap 300n از چه مدلی استفاده کنیم ؟


آیا تجربه استفاده از linksys e2000 را دارید ؟

به جرات می توانم بگویم که خیلی از این مدل رضایت دارم . هم تنظیم کردن آن راحت بود و هم سرعت مناسبی داشت . خیلی کم پیش می اومد که قطع یا خراب باشه . همچنین 4 تا پورت شبکه داشت که می توانستیم به صورت رومیزی در اتاق استفاده کنیم . این مدل روی خودش دو تا آنتن مثل wap200n  نداشت و هر کسی فکر می کرد باید چیز به درد نخوری باشه اما واقعیت این چنین نبود و عملکرد خوبی داشت . تعداد کاربرانی که تحت پوشش قرار می داد خیلی بالا نبود اما از مدل wap200n بیشتر بود . در یک جایی که می خواستید دو تا اکسس پوینت از این مدل بزارید اگر درست تنظیم می کردید و کانال ها درست تعریف می کردید که روی هم قرار نگیرند ، کیفیت خوبی داشت .

استفاده از اینترنت وایرلس در اتوبوس های درون شهری

شرکت اتوبوسرانی قزوین در بعضی از اتوبوس های درون شهری خود وایرلس قرار داده تا مسافران بتوانند از اینترنت در داخل اتوبوس استفاده کنند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد