دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

مدل ها و قیمت گذاری ها در تجارت الکترونیک و کسب و کارهای الکترونیکی کدامند؟

مدل های تخفیف :

مدل کسب و کار الکترونیکی تخفیف به وب سایت ها کمک می کند تا مشتریان بیشتری برای وب سایتشان جذب نمایند . برخی شرکت ها به خاطر بازگشت و رجوع مجدد کاربرانشان از روش اعلام قیمت های روزانه استفاده می کنند . ایبیتس فروشگاه الکترونیکی است که مشتریان بابت خرید از آن مقداری از وجه پرداختی شان را دوباره بازپس می گیرند ، همانند یک تخفیف . این وب سایت با عمده و خرده فروشی های آنی که تخفیف ارائه می دهند دارای مشارکت ضمنی است .

شرکت های مذکور این تخفیفات را بابت پرداخت هایی که آنها برای محصولات بعدی خواهند داشت محاسبه می کنند و از مبلغ کل بدهی مشتریان کم می کنند . اعطای تخفیف آن هم به این شکل کاربران را تشویق می کند تا جهت دریافت تخفیف روز گذشته ، برای خرید مجددا به این وب سایت مراجعه کنند. وب سایت نیز از منابع حاصل از ارزش افزوده ایجاد شده بابت بازدیدهای مکرر کاربران  تلاش می نماید رضایت خاطر آنان را بدست آورده و وفاداری آنها را نیز مستحکم تر کند .

مدل قیمت گذاری پویا

اینترنت روش های کسب و کار را دچار تغییرات عمده ای کرده است . کسب و کارها در دنیای واقعی به این صورت است که قیمت محصول به وسیله فروشنده تعیین می شود و در صورت توافق خریدار دادوستد صورت می گیرد .

اما در دنیای وب مکانیزم کمی متفاوت است ، شرکت هایی مانند پرایس لاین[1] و آی مندی[2] کاربران را قادر می سازند قیمت موردنظرشان را برای خدماتی چون هتل ، مسافرت ، مسکن ، اتوموبیل و دیگر کالاها تعیین نمایند .

در گذشته متقاضیان خرید می بایست از تعداد زیادی خرده و عمده فروشی بازدید می کردند تا می توانستند کالای موردنظرشان را پس از چانه زنی زیاد تهیه کنند . امروزه ، تنها با تعداد کمی کلیک ماوس مصرف کنندگان همه آن چیزهایی را که نیاز دارند در پایین ترین قیمت به دست می آورند . خرید در حجم بالا همیشه باعث کاهش قیمت و دریافت تخفیف می شود . در اینترنت وب سایت هایی وجود دارند که به کاربران این اجازه را می دهند از این کاهش قیمت ها استفاده کنند .

مدل قیمت گذاری حساس به تقاضا

وب این امکان را به مشتریان می دهد تا تقاضای بهتر و خدمت سریع تر و ارزان تر داشته باشند . یکی از این تسهیلات فراهم شده امکان خرید گروهی برای کاهش هزینه هاست . مفهوم کلی کسب وکار قیمت گذاری حساس به تقاضا این است که تعداد زیادی از خریداران محصولی ، در یک خرید شرکت نمایند ، تا بدین وسیله هزینه های خرید تک تک آنان کاهش یابد. فروش محصولات به صورت انفرادی دارای قیمت بالایی برای مشتری است ، زیرا فروشنده باید محصولات را طوری قیمت گذاری نماید که بتواند هزینه های فروش و سربار را پوشش دهد . اما وقتی مشتریان خرید کلی انجام می دهند ،هزینه ها سرشکن شده و حاشیه سود افزایش می یابد .شرکت مرکاتا برای فروش محصولاتی همچون لوازم برقی و کامپیوتر از این مدل کسب و کار الکترونیکی استفاده می کند .با این مدل مصرف کنندگان یک وفاداری خاصی را نسبت به مرکاتا پیدا نموده اند ، زیرا این شرکت به آنها کمک می کند مقدار پول بیشتری صرفه جویی نمایند . موشاپ وب سایت دیگری است که از این مدل کسب وکار استفاده می کند ، با این تفاوت که ارائه دهنده یک خدمت مقایسه ای است . زیرا محصول و قیمت گذاری آن بین وب سایت های شبیه به هم یکسان نیست . از این رو کاربران ممکن است مایل باشند چندین وب سایت این چنینی را قبل از خرید مشاهده کنند .

مدل قیمت گذار تطبیقی

مدل قیمت گذاری تطبیقی به مشتریان اجازه می دهد قیمت تعداد زیادی از بازرگانان را مورد مقایسه قرار دهند و محصول یا خدمت موردنظرشان را در  پایین ترین قیمت تهیه نمایند . این شرکت ها معمولاً درامدشان را از طریق مشارکت با بازرگانان بدست می آورند .از این روی کاربران هنگام استفاده از خدمات این وب سایت ها  می بایست دقت زیادی به خرج دهند . زیرا ممکن است بهترین قیمت بازار به آنان عرضه نشود و تنها قیمت هایی عرضه گردد که بازرگانان آنها با آن وب سایت ها در ارتباط هستند .

مدل ارائه قیمت به وسیله مشتری

مدل کسب و کاری ارائه قیمت بوسیله مشتری به کاربران اجازه می دهد قیمت شان را برای محصولات و خدمات انتخاب کنند . برخی از کسب و کارهایی که این خدمت را ارائه می دهند ، دارای مشارکت ضمنی با مدیران صنایعی چون هتل ها ، موسسات مالی ، خرده فروشی ها می باشند . مدیران این صنایع قیمت های درخواستی مصرف کنندگان را از واسطه ها دریافت می کنند سپس تصمیم گیری می کنند که محصول یا خدمت شان را به آن قیمت به فروش برسانند یا نه . در صورتی که قیمت مورد تقاضای مصرف کننده تایید نشود از مصرف کننده خواسته می شود قیمت دیگری را اراده نماید .

کسب و کار الکترونیکی و تجارت الکترونیکی

در حالی که بسیاری از مردم کسب و کار الکترونیکی و تجارت الکترونیکی را یکی فرض می کنند ، اما این دو مفهوم دارای تفاوت بسیاری می باشند . کسب وکار الکترونیکی دربرگیرنده تجارت الکترونیکی و بسیاری برنامه های کاربردی دیگر است . مزایا و کاربردهای بسیاری از کسب و کار الکترونیکی اشتقاق می یابند تا از تجارت الکترونیکی . تجارت الکترونیکی تنها روی مشتریان سازمان تمرکز می نماید و در تلاش است با استفاده از رسانه جدید مبادی و کانال های فروش جدیدی برای سازمان فراهم نماید و سود حاصله را بیشتر نماید . اما کسب و کار الکترونیکی به گسترش ارتباطات سازمان می پردازد که این گسترش

ایده های بهتر شدن و بهتر دیده شدن و رونق کسب وکار در تجارت الکترونیک


چه ایده هایی می تواند به بهتر شدن و رونق وب سایت های تجارت الکترونیک کمک کند ؟

به طور کلی ایده های افزایش فروش در وب سایت ها مثل تبلیغات و دانش سئو کم نیستند . در این مقاله می خواهم روش هایی را نام ببرم که کمک بسیار زیادی برای موفقیت و بالا بردن فروش در اینترنت و تاحدودی افزایش رنکینک وب سایت های تجارت الکترونیک  می کند . این ایده ها عبارتند از :

ایده خدمات پشتیبانی رایگان و آن لاین وفاداری تطبیق پذیری :

وقتی که ما از وب سایت های تجارت الکترونیک خریداری می کنیم قطعا اهدافی مثل کم هزینه بودن ، راحت بودن ، سریع بودن و 24 ساعته بودن (دردسترس بودن) داریم ، در غیر این صورت می توانیم از مغازه نزدیک منزل خود نیز خرید کنیم . بنابراین اهدافی مثل راحت بودن و سریع بودن و کم هزینه بودن و 24 ساعته بودن وجود دارد که ما را به خرید از اینترنت و وب سایت ها سوق می دهد .

اما چیزی که خیلی مهم و دارای اهمیت می باشد ، اعتماد می باشد . وب سایت ها باید برای رضایت مشتری و ترغیب آن به خرید و بوجودآوردن مشتریان بیشتر ، به مقوله اعتماد توجه ویژه ای داشته باشند . اما سوالی که اینجا مطرح است ، آین است که چگونه صاحبان کسب و کارها و وب سایت می توانند چنین اعتمادی را ایجاد کنند ؟

برای هر خریداری یک سری سوال همیشه مطرح می باشد . سوالاتی از قبیل :

کالا چه وقت به دست من می رسد ؟

هزینه ارسال کالا چه قدر می باشد ؟

آیا هزینه ارسال کالا به عهده خریدار می باشد یا فروشنده ؟

در صورتی که من در منزل نباشم و پست بسته خریداری شده را برای من بیاورد چه می شود ؟

کیفیت محصول چگونه است ؟ آیا می توان از نظریات سایر مصرف کنندگان و خریداران استفاده کرد ؟

و ...

برای همین منظور سایت باید به سوالات خریدارن پاسخگو باشد و راهنمایی های لازم را به آنها بدون معطلی و همه روزه  بدهد . اگر مشتری بخواهد با شرکت تماس بگیرد ، ممکن است خط تلفن اشغال باشد و یا کاربر میل و حوصله به پاسخگویی نداشته باشد یا تخصص لازم را نداشته باشد . همین طور هزینه مکالمه تلفن به دلیل دوری مسافت بالا باشد . برای این منظور وب سایت ها می توانند تمامی سوالاتی را که فکر می کنند مشتری مایل است که جواب آنها را بداند ، در وب سایت جمع آوری کنند و از خدمات گفتگوی آن لاین در وب سایت حتما استفاده کنند .  مشتریان سوالات زیادی دارند که ممکن است در لیست سوال و جواب ها وجود نداشته باشه و یا ترجیح می دهند در یک محیط محاوره ای یا گفتگوی برخط به صورت زنده جواب سوالات خود را دریافت کنند . وب سایت بایستی نظرات خریداران را نیز در سایت قرار دهند تا مشتریان بتوانند انتخاب خوب و درستی از محصولی که در سایت می خواهند بخرند ،  داشته باشند . وب سایت ها و صاحبان کسب و کارها بایستی بعد از خرید محصول از وب سایت ، تعامل خود را با مشتری حفظ کنند و از نظرات آنها در خرید محصول بهره ببرند و اصل تطبیق پذیری و وفاداری به مشتریان را رعایت کنند . اگر زمان تحویل بسته ای را در تاریخی مشخص کرده بودند که بنا به دلایلی نتوانستند در آن تاریخ تحویل دهند حتما با کمک پیامک یا تماس تلفنی به مشتری اطلاع رسانی کنند . (کاری که در هیچ یک از شرکت های تجارت الکترونیک دیده نشده است ) بسیاری از وب سایت که بر روی خدمات رفاهی مثل فروش بلیط استخر یا سینما و ... فعالیت می کنند ، تغییر در برنامه استخر و یا بسته بودن آن را به دلایل تعمیرات و نقص فنی به اطلاع مشتریان خود برسانند .

وب سایت ها می توانند محصولات جدید را به مشتریانشان  معرفی کنند و نتایج قرعه کشی که امروزه خیلی در کسب و کارها استفاده می شود را به اطلاع سایرین برسانند . آیا تا به حال اسامی برندگان یک سایت که مدام تبلیغ می کرد قرعه کشی داریم را شنیده اید ؟

وب سایت ها نیز می توانند خدمات خود را پویاتر کنند یعنی مراحل تهیه و توزیع یک محصول سفارش داده شده در وب سایت را با پیامک با اطلاع مشتریانشان برسانند . این کار باعث دلگرمی و اعتماد مشتریان می شود و آنها را به خرید دوباره تشویق می نماید . به عنوان نمونه زمانی که برای تعویض گواهینامه به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه می کنید ، از طریق پیامک با مراحل ثبت درخواست ، تایید ، و چاپ گواهینامه به صورت پیامک آگاه می شوید . این نخستین شرکتی بوده که من تا به حال دیده ام از این روش استفاده می کند .

اصطلاح " فروشنده ها خوش استقبال بد بدرقه هستند " در بازار فیزیکی رایج بوده ولی می توان آن را با پاسخگویی مدرن با فناوری اطلاعات پاسخ داد . در بازار فیزیکی اگر چند بار مشتری مراجعه کند مشتری با بی میلی فروشنده روبرو می شود در حالی که مشتری مبلغ قابل توجهی پول می خواهد پرداخت کند و نیاز دارد که فروشنده به سوالات او جواب درست بدهد .

ایده فروش اقساطی لوازم

بیشتر سایت های تجارت الکترونیک که فعال می باشند فروش کالا را به صورت کاملاً نقدی انجام می دهند . در حالی که به دلیل بالا بودن قیمت کالاهای دیجیتال ممکن است افراد زیادی قصد خرید داشته باشند اما به صورت اقساط . در هیچ یک از سایت های ایرانی به این که کالای دیجیتال را می توانید از طریق اینترنت و به صورت قسطی خریداری نمایید دیده نشده است .یعنی اینکه قسمتی از پول کالا به صورت نقدی در سایت پرداخته شود و مابقی که بستگی به شرایط دارد در سه قسط از مشتری دریافت شود . اگر مشتری کارمند بوده و دارای شماره حساب بانکی می باشد ، به وب سایت شماره حسابش را اعلام کند و بانک که در این تجارت نقش واسطه را دارد متعهد می گردد اگر کارمند سر ماه قسط را پرداخت نکرد از حساب او برداشت کند و به حساب سایت واریز نماید . در اینجا هم سایت سود می برد به وسیله افزایش فروش و هم بانک و هم مشتری چون کالا را به صورت اقساطی خریداری کرده است . اما در اینجا با دو سوال روبرو هستیم یکی اینکه چطور به این سایت اطمینان داده شود به بتواند به راحتی پولش را دریافت کند و دوم به غیر از افراد کارمند و افرادی که دارای حساب بانکی می باشند ، سایر افراد آزاد یعنی غیر کارمند چگونه می توانند از سایت خریداری نمایند ؟

برای این منظور افراد غیر کارمند می توانند به بانک ضمانت دهند ، مثل همان ضمانتی که اشخاص برای گرفتن وام به بانک می دهند ، و یا کارمندی ضمانت این افراد را بر عهده بگیرد . برای اطمینان سایت نیز از پشتوانه های قانونی همان واسطه بانکی استفاده گردد .

در نهایت خدماتی که دارای ضمانت بانکی و شفافیت داشته باشد ، منجر به افزایش فروش و در نهایت کسب سود می گردد .

واژه های کلیدی :

فروش اقساطی در تجارت الکترونیک ، پشتیبانی وب سایت و چت آن لاین در وب سایت ها ، ضمانت بانکی در تجارت الکترونیک ، افزایش فروش در تجارت ، راه های رونق وب سایت های تجارت الکترونیک


استفاده از فناوری وای فای در خودروهای شرکت فورد


خانه مدرن - هوشمند سازی در خانه-


مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت خودروسازی نیسان


معرفی شرکت های تجاری معروف دنیا



معرفی نمایشگاه فناوری اطلاعات در سراسر دنیا


خرید اینترنتی بلیط استخر پیام قزوین

چگونه بدون صرف هزینه های زیاد تبلیغات ، مشتریان بیشتری جذب کنیم ؟


مشتری مداری بهترین و ارزان ترین روش برای تبلیغ و جذب مشتری در تجارت الکترونیک

چگونه می توان بدون تبلیغات مشتریان جدیدی را جذب کرد ؟

آیا تبلیغات بهترین و مناسب ترین روش برای افزایش مشتری و رسیدن به سود بیشتر است ؟

مشتری مداری در کسب وکار یعنی چه ؟

آسان ترین و ارزان ترین مسیر برای تبلیغ کسب و کار چیست ؟

چه قدر خوب بود که وقتی کارت بانک خود را در دستگاه عابر بانک جا می گذاشتیم ، بانک آن را برای ما ارسال می کرد

چه قدر خوب بود که در صورت بسته بودن یک مرکز ورزشی برای تعمیرات ، با پیامک به ما ارسال می کردند تا ما این همه نرویم آنجا بعد ببینیم بسته است ؟

چه قدر عالی می شد که قبل از اینکه بریم مدرسه یا دانشگاه و کلاس به دلیل عدم حضور استاد تعطیل بود با پیامک به ما اعلام می کردند ؟

واقعا عالی می شد به جای منتظر ماندن طولانی در ایستگاه قطار برای سوارشدن ، بدانیم که قطار الان کجاست و تا چند دقیقه دیگر به ایستگاه می رسه ؟

چه قدر خوب بود که بتوان در ایستگاه اتوبوس یا مترو و یا پارک ، به صورت رایگان هر نوع گوشی تلفن یا تبلت خود را شارژ کرد ؟

آیا تا حال برای شما اتفاق افتاده که از دکتر نوبت بگیرید و سر ساعت بروید آنجا و از یک تا دو ساعت معطل شوید تا ویزیت شوید ؟

آیا در دنیای امروز که فناوری اطلاعات ، روز به روز درحال به روز شدن می باشد ، و دارای مزیت هایی چون در دسترس پذیری ، ارزان قیمت و تاثیرپذیری می باشد ، باز هم نصب بنر و اطلاعیه کاغذی تنها ترین روش تبلیغات می باشد ؟

شرکت ها و سازمان ها در صورتی که خدمات خوب و موردنیاز و همین طور نیازهای پنهان مشتریان خود را بدانند و سعی کنند آنها را برطرف کنند ، آن وقت این کار بهترین تبلیغ برای آن ها خواهد بود . به لطف فناوری های جدید و ارزان و تکنولوژی ها ارتباطی می توان به نیازها پاسخ گفت .

فناوری اطلاعات در مطب پزشک چگونه می تواند به کار گرفته شود ؟

بازاریابی اعتمادی و کلامی بهترین روش برای جذب مشتری می باشد . اگر زمینه اعتماد مشتریان فراهم شود ، مشتریان اعتماد بیشتری می کنند و مشتریان بیشتری مراجعه می کنند .(فلیپ کاتلر)

اگر با یک مطب دکتر تماس گرفته باشید و بخواهید نوبت بگیرید ، به شما خواهد گفت ساعت 6 بعدازظهر آنجا باشید . ساعت 6 می روید آنجا می بینید تعداد افراد زیادی آنجا هستند و باید کلی صبر کنید تا یک نوبت که نمی دانید دقیق هست یا خیر به شما اختصاص دهد . آیا نمی شد وضع نوبت دهی را بهتر کرد تا این مشکل پیش نیاید ؟ در دنیای مدرن امروزی اگر پزشکی بتواند نوبت دهی خوبی به مشتریانش ارائه دهد ، دیگر نیازی به تبلیغ ندارد .

آیا تا به حال دقت کردید که اگر نوبت دهی الکترونیکی برای مطب دکترها صورت بگیرد ، چه قدر برای بیماران ، دکترها سودمند خواهد بود و زمینه اشتغال افرادی که در این طرح مشارکت می کنند بیشتر می شود ؟ (کارشناس فناوری اطلاعات ، برنامه نویس ، کافی نت ها ، فروشندگان کامپیوتر و خدمات رایانه )

در صورتی که زیرساخت های فناوری اطلاعات در یک مطب به شکل جامع وجود داشته باشد ، پزشک می تواند در مورد عکس و رادیولوژی با سایر پزشکان مربوطه در ارتباط باشد و از نظریات آن ها بهره مند شود .

بسیاری از مطب های پزشکان می توانند از لیست بیماران خود پرونده و بایگانی الکترونیکی داشته باشند و از آن ها به صورت یکپارچه استفاده کنند . یعنی در مراجعات بعدی بیمار بدانند به او چه داروهایی را به چه مقدار و اندازه تجویز کرده و از نتایج آن مطلع شوند و یا بیمار چه تاریخ هایی به پزشک مراجعه کرده  و اطلاعات جامعی را از بیمار بدست بیاورند . به این طریق هم سرعت دستیابی به اطلاعات بالا می رود برای پزشک و هم بیمار متوجه می شود که برای او ارزش و مورد توجه بیشتری قرار گرفته است .

سوال : بسیاری از بیماران ممکن است نتوانند از اینترنت برای گرفتن نوبت استفاده کنند ؟ راه حل چیست ؟

مراجعه به دفاتر کافی نت ها و ثبت نام از طریق آنها و گرفتن پرینت در همان جا .

سوال : مطب های پزشک برای آماده کردن زیر ساخت فناوری اطلاعات چه اقداماتی و با چه هزینه هایی مواجه اند؟

یک دستگاه کامپیوتر ، پرینتر ، اسکنر و خط تلفن و سرویس اینترنت به همراه نرم افزار مربوطه و هزینه های سامانه پیامک

 


استفاده از فناوری وای فای در خودروهای شرکت فورد


خانه مدرن - هوشمند سازی در خانه-


مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت خودروسازی نیسان


معرفی شرکت های تجاری معروف دنیا



معرفی نمایشگاه فناوری اطلاعات در سراسر دنیا


خرید اینترنتی بلیط استخر پیام قزوین


چگونه پروپوزال را به تایید استاد برسانیم ؟

نکات مهم در نوشتن و تدوین پایان نامه ها برای دانشجویان دانشگاه آزاد

نمایشگاه های کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک  

شرکت های تجاری و مشهور تجاری جهان در فناوری اطلاعات کدامند ؟

نکات کاربردی در استفاده از ویدئوپروژکتور با کامپیوتر دارای ویندوز 8

علت قطع و وصل شدن تصویر ویدئوپروژکتور

مهمترین علت های اجرا نشدن سی دی یا دی وی دی

الزامی یا غیر الزامی بودن انتخاب استاد مشاور برای کارشناسی ارشد

راهنمایی های کاربردی در استفاده از ویدئوپروژکتور

مفهوم هد هانتر یا شکارچی استعداد در بازاریابی

مسابقات روبات و مسابقات جهانی ربات در هلند

نمایشگاه های فناوری اطلاعات در گوشه و کنار دنیا


نحوه روشن کردن وایرلس در لپ تاپ ها و تبلت ها

راه های بدست آوردن آرامش برای افرادی که می خواهند در امتحان موفق باشند

چگونه فناوری اطلاعات را آسان ، سریع و ارزان در سازمان یا بنگاه و... ایجاد و استفاده کنیم ؟

برای استفاده از فناوری اطلاعات در هر سازمان و اداره و شرکتی ابتدا به برنامه ، هدف و بودجه خود توجه کنیم . برای این منظور بایستی بدانیم که می خواهیم از فناوری اطلاعات چه استفاده ای ببریم .

برای پیاده سازی فناوری اطلاعات در یک محیط آموزشی ، مدرسه ، آموزشگاه و دانشگاه نکاتی وجود دارند که با اهمیت و توجه دادن به آنها می توان اذعان کرد که در بیشتر جاهای دیگر می توان از این الگو بهره برد :

1-     چیدمان : مکان و فضا و چیدمان تجهیزات فناوری اطلاعات خیلی مهم می باشد . اگر چیدمان به نحو احسن و مطلوبی صورت گیرد ، دیگر هزینه های جابجایی و خرابی دستگاه ها و سایر هزینه ها را دیگر نخواهیم داشت . بسیاری از دستگاه ها باید در جای خنک نگهداری شوند مثل سرورها . برای داشتن تصویر خوب ویدئوپروژکتور باید پرده کلاس تیره باشد تا نور آفتاب به داخل کلاس نرسد . چیدمان صندلی و میز ها به گونه ای باشد که دانش آموزان و هنرجویان احساس راحتی نمایند . داخل و خارج کردن کیس کامپیوتر بدون کوچک ترین مزاحمتی برای افراد به راحتی صورت گیرد .

2-     استفاده از داکت کشی : برای مرتب و جلوگیری از مخدوش شدن کابل های برق ، شبکه ، ویدئوپروژکتور حتماً باید از داکت کشی استفاده کنیم . کابل ها نبایستی در مسر راه رفتن افراد باشد تا خراب شوند . برای هر میز ترجیحا پریز شبکه و برق جداگانه وجود داشته باشد .

3-     تهیه راهنمای استفاده از فناوری اطلاعات و آموزش : باید همواره به این نکته توجه کنیم که همه ای افرادی که از فناوری اطلاعات استفاده می کنند به دلیل ظهور دستگاه های جدید ممکن است بانحوه کارکرد آن آشنا نباشند . بنابراین با تهیه یک نسخه راهنما و نصب آن در محل مناسب می توانیم کمک شایانی به افرادی که از آن استفاده می کنیم بدهیم . همچنین متخصصان فناوری اطلاعات با مطالعه آنها می توانند از نحوه آدرس دهی شبکه و نام کامپیوتر ها آشنا شده و سریع تر مشکل را حل کنند .

4-     داشتن تجهیزات ذخیره یا به اصطلاح یدک : به دلیل خراب شدن تجهیزات فناوری اطلاعات ، ضروری است که از تجهیزات یدک در سازمان خود داشته باشیم تا در مواقعی که دستگاهی خراب می شود بتوانیم جایگزین کنیم . وقتی که پرینتر یا اسکنر خراب می شود تعمیرات آن چیزی نیست که در عرض چند دقیقه حل شود و نیاز به صرف وقت دارد و باید در نبود آن از پرینتر و اسکنر یدک استفاده کرد .

5-     استفاده از جعبه فیوز مجزا : برای بخش فناوری اطلاعات که شامل کارگاه ، سایت و کلاس سمعی و بصری می باشد ، جعبه فیوز جداگانه قرار دهیم تا از برق کولرگازی و .. جدا باشد .

6-      سرویس و نگهداری : به طور دوره ای دستگاه ها را چک کنیم و نگذاریم خراب کامل شوند بعد برویم تعمیر کنیم . بسیاری از تجهیزات با چک کردن دوره ای ممکن است بهبود پیدا کرده و خراب نشوند .

تاریخ مقاله : آذرماه  1393

کلمات کلیدی : فناوری اطلاعات ، پیاده سازی فناوری اطلاعات ، نکات در تجهیزات فناوری اطلاعات ،   

Google.com/+QazvinTakhfif                 

www.itsupporter.ir



استفاده از فناوری وای فای در خودروهای شرکت فورد


خانه مدرن - هوشمند سازی در خانه-


مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت خودروسازی نیسان


معرفی شرکت های تجاری معروف دنیا



معرفی نمایشگاه فناوری اطلاعات در سراسر دنیا


خرید اینترنتی بلیط استخر پیام قزوین