دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

چگونه از جعل و تقلب در سایت های تجارت الکترونیک مطلع شویم ؟

در بیشتر سایت هایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می کنند ، قطعا  عملیات خرید و پرداخت اینترنتی وجود دارد .

اما چه کار کنیم که زمانی که می خواهیم در سایتی پرداخت اینترنتی انجام دهیم مطمئن باشیم که این سایت حقیقی بوده و با سازمانی که می خواهیم از خدماتش استفاده کنیم مرتبط و طرف قرار داد می باشد ؟


 1- قبل از هر پرداخت و خریدی اینترنتی که با درگاه های پرداخت صورت می گیرد ، حتما سعی کنید به شرکت و یا اداره مربوطه تماس بگیرید و از اصالت سایت و معتبر بودن سایت مطمئن شوید . بدین طریق می توانید مطمئن باشید که سایت دارای اعتبار بوده و معتبر است .

به عنوان مثال من در سایت خودم فروش اینترنتی بلیط استخر انجام میدهم و این را  علاوه بر کلیه پرسنل استخر ، به اطلاع مدیر استخر رسانده  ام و یک آگهی در داخل استخر زده ام تا بدین صورت اعتبار پرداخت را نمایش دهم . با این صورت هر کس با استخر تماس بگیرد می توان از اصالت سایت مطمئن شده و خرید نماید .


2- به آدرس وب سایتی  که شرکت اعلام می کند توجه کامل نمایید که آیا آدرس صفحه ای که در آن هستید ، دقیقا همان آدرسی هست که به شما اعلام شده بود ؟ در صورتی که کوچکترین نشانه ای از آدرس سایت  دیدید که با آنچه مدنظز شماست متفاوت می باشد از سایت خرید نکنید .

3- هیچ سایت تجارت الکترونیک اطلاعاتی از قبیل شماره حساب بانکی و یا شماره کدملی را از شما درخواست نمی کند . اگر با چنین چیزی مواجه شدید به اعتبار آن سایت شک کنید .

4- به یاد داشته باشید که یک سایت تجارت الکترونیک خوب کل مبلغ پول را  همیشه یک جا از مشتریانش مطالبه و درخواست نمی کند و قسمتی را در ابتدا و مابقی  بیشتر را در مرحله دیگر از مشتریانش دریافت می کند .


 ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین - ساا 1393 اینجا را کلیک کنید .


نظرات 1 + ارسال نظر
پیمان ظهرابی جمعه 21 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 03:33 ق.ظ http://ghalebsky.ir

مطالبت عالی بود
بهم سر بزن قالبهای جدید و بروز دارم

www.ghalebsky.ir

با تشکر از این که از وب سایت دیدن کردید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد