دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

کنفرانس وب 2013 در فرانسه

همه ساله کنفرانسی در شهر پاریس برگزار می گردد که به راههای بهبود و معرفی وب می پردازد.

 

 

کنفرانس «وب ۲۰۱۳» که یکی از مهمترین رویدادها برای دست اندرکاران فن آوری دیجیتال است و سال آینده ده سالگی خود را جشن می گیرد در پاریس برگزار شد.

گی کاوازاکی که زمانی یکی از مدیران بلندپایه اپل بود، می گوید: «ما می خواهیم ببینیم چه چیزی باعث تغییر در جهان می شود و گوگل آینده، یوتیوب آینده و فیسبوک آینده چه خواهد بود؟ من پاسخ این پرسش را نمی دانم. اگر می دانستم، حتما بر روی آن سرمایه گزاری می کردم.»

شرکت نوپای «اوبر» فن آوری دیجیتال را با خدمات تاکسیرانی آمیخته است. این شرکت اپلیکیشنی ایجاد کرده که بر اساس آن افراد می توانند در هر نقطه ای درخواست تاکسی کنند.

تریویس کالانیک، مدیر عامل شرکت «اوبر» در مورد آینده حمل و نقل می گوید: «به نظرم این عرصه هیجان انگیز خواهد بود. کودکانی که فردا متولد می شوند، دیگر نیازی به آموختن رانندگی نخواهند داشت. تاثیر آن بر زندگی افراد این خواهد بود که زمان دیگر به هدر نخواهد رفت و چهره شهرها تغییر خواهد کرد. این بسیار مهم است و تغییر اساسی ایجاد خواهد کرد.»

اپلیکیشن «هنگ آوت» که محصول شرکت گوگل است، فرصت گفتگوی اینترنتی بطور زنده را به آنهایی که نتوانستند در کنفرانس شرکت کنند ارائه کرد.

جیمز سیمینوف، رییس بخش نوآوری شرکت «هوم بات اتومیشن» با مارک دیویس از یورونیوز همراه شد و در گفتگویی اینترنتی شرکت کرد.

مارک دیویس: «در ده سال آینده چه محصولات جدیدی به ما ارائه خواهد شد؟»

جیمز سیمینوف: «معتقدم که اینترنت با سرعت بالا مانند آب و برق در خانه خواهد بود و اهمیت حیاتی خواهد داشت. دوم اینکه داشتن تلفن همراه بیش از پیش اهمیت پیدا خواهد کرد.»

کنفرانس “وب ۲۰۱۳” در پاریس، دهمین سال خود را می گذراند. یکی از جنبه های مهیج در این کنفرانس، گردهمایی کارآفرینان و ایده پردازان از سراسر جهان، یعنی کسانی است که در کار خود نوآوری هایی داشته اند. یک منطقه ویژه با چشم اندازی امیدبخش برای شکوفایی، منطقه خاورمیانه است.

هالا فادل، رئیس هیات مدیره شرکت فنآوری ام.آی.تی در منطقه عرب زبان است. او چشم انداز استفاده از فنآوری در منطقه را اینگونه شرح می دهد: “چشم انداز کاربرد فنآوری در خاورمیانه از رونقی واقعی برخوردار است. اکنون ۵۰۰۰ شرکت عربی در این زمینه در حال رقابت اند که ۵۰ درصد کارآفرینان آن زنان اند.”

الی حبیب، بنیان گذار شرکت خدمات موسیقی آنلاین، به این مسئله آگاه است که هنوز موانعی برای پیشرفت وجود دارد. او می گوید: “در برخی ناحیه ها هنوز مشکل داریم. برای مثال استفاده از کارت اعتباری دیجیتال در کسب و کار هنوز فراگیر نیست، زیرا مردم اینجا به اندازه اروپا و آمریکا به آن اعتماد ندارند.”

خاورمیانه، سرزمینی مترادف با درگیری و جنگ است، اما جمعیت خلاق و جوانی دارد که به آینده بهتر امیدوار است. هایند هوبیکا، بنیان گذار و مدیر اجرایی شرکت اینستابیت می گوید: “فکر می کنم آنچه بیش از همه در خاورمیانه امیدبخش است، مردم این منطقه اند. ما در میان جنگ و بی ثباتی زندگی می کنیم و گاه در ۲۴ ساعت شبانه روز برق نداریم. چنین وضعی است که مارا به سمت خلاقیت و تفکر در مورد فراسوی این موقعیت سوق می دهد. یعنی برای دست یابی به توان رویارویی با هر اتفاق ممکن، تا دیگر در مخمصه دشوار قرار نگیریم.”


نکاتی که کمک می کند تا پروپوزال را به راحتی و صحیح انجام دهید :

در پوپوزال نویس دقت نمایید که از لحاظ نگارشی غلط نداشته باشید. حتی اگر عنوان خوبی داشته باشید باز هم اشکال نگارشی قابل صرف نظر نمی باشد.

در نوشتن مقاله برای ارائه و شرکت در سمینارها و کنفراس ها به منظور دریافت گواهینامه باید به این نکته توجه کرد که اعتبار برگزار کننده کنفرانس چه قدر می باشد .

برای پی بردن به اینکه اعتبار سازمانی که کنفرانس برگزار می کند همواره این نکات ضروری می باشد : 

1- سازمان برای مرتبه چندم است که کنفرانس برگزار می کند ؟

2- داوران کنفرانس چه افراد و کسانی می باشند ؟

3- کنفرانس تحت پوشش چه دانشگاه و یا مرکز علمی در حال برگزاری می باشد ؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد