دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

وکالت نامه مسکن مهر

خرید تحقیق کسب و کار اینترنتی در صنعت تاکسیرانی




نحوه تمیز کردن اسپلیت کولرگازی -

اجازه آپارتمان دست اول در مهرگان قزوین

شرایط و ویژگی های اجاره آپارتمان:

آپارتمان رنگ روغنی زده شده و دارای آسانسور فعال می باشد .
انباری آپارتمان 6 متر می باشد و آشپزخانه نسبتاً بزرگی دارد .
آپارتمان در فاز دوم بوده و به پارک اصلی نزدیک می باشد .
مبلغ پنج میلیون بابت رهن گرفته می شود و به اضافه مبلغ 150000 تومان اجاره ماهیانه.
شارژ ماهیانه مبلغ 21000 تومان می باشد که بایستی پرداخت گردد .
آپارتمان 18 واحدی بوده و در طبقه ششم قرار دارد.
فقط به خانم و آقای متاهل (2 نفر) و کارمند اجاره داده می شود .

آدرس : قزوین ، مهرگان ، بلوار امام حسین ، کوچه پردیسان 1

تلفن تماس :

ساعات  تماس 16 الی 21 :

بالاخره این واحد به فروش رفت .

اسناد رسمی 91 محمدیه - خیابان مطهری - 02832575983

هزینه دفترخانه دویست هزار تومان - تیر ماه 1397

تاریخ درج آگهی : 28 بهمن 1396

مشاهده آگهی در سایت دیوار



آگهی فروش فوری آپارتمان

اجاره  واحد مسکونی و فروش مسکن  در شهرک مهرگان قزوین :1396


این آگهی منقضی شده است . لطفا تماس نگیرید .

مشخصات :

تعداد اتاق خواب : 1

متراژ : 64 متر

سال ساخت : 1394

اقساط ماهیانه :

209 هزار تومان

تاریخ سررسید اقساط :

24 هر ماه

قیمت :26 میلیون تومان

تعداد اقساط پرداخت شده : 38قسط

بانک تسهیلات دهنده : مسکن شعبه بلوار امام خمینی قزوین

پیمانکار :

شرکت برنا سازه - آقای مهندس بابایی

نشانی : قزوین ، مهرگان ، بلوار امام علی علیه السلام ، چهار راه ولیعصر ، خیابان امام حسین(مقابل پارک 22 هکتاری مهرگان ، بزرگترین پارک استان قزوین) کوچه پردیس

راه های تماس :

02832525394 آقای خاکپور - بنگاه املاک

  - فروشنده و مالک

kamal.spprt@gmail.com

روزهای بازدید از ساختمان : همه روزه از ساعت 16 الی 20

شرایط فروش و انتقال سند : 18.5میلیون تومان نقد گرفته می شود به همراه یک چک از سوی خریدار بابت ضمانت پرداخت اقساط به بانک مسکن که در صورت عدم پرداخت اقساط از سوی خریدار چک پرداخت های قسط را خواهد پرداخت .

نمایی زیبا از پارک مهرکان قزوین - اردیبهشت 1396



برای اطلاع از نام و نشانی استخرهای قزوین  در تابستان 1396 و خرید اینترنتی با بن تخفیف بلیط استخر ها  بر روی تصویر زیر کلیک نمایید .


مراحل خرید مسکن و گرفتن وام از بانک مسکن : شهریور 1396

مراحل گرفتن وام مسکن برای خرید خانه و آپارتمان از بانک مسکن - شهریور 96

نکته : این مطالب در خصوص وام مسکن که به مسکن یکمی هست مربوط می باشد . گرچه ممکن است برای وام های صندوق مسکن جوانان یا وام مهر هم همین منوال باشد .

تشکیل پرونده در بانک :

قدم اول :

حتماً بایستی مبایعنامه یا قولنامه چاپ شده و دارای کد رهگیری از سازمان املاک داشته باشید . قولنامه را به بانک مسکن می برید و معاون یا ریس شعبه بسته به اینکه کدام شخص ، برای رسیدگی به وام  تعیین شده باشد ، به شما فرم هایی را برای  تشکیل پرونده می دهد . مبلغ 16 هزار تومان نیز بانک برای تشکیل پرونده از خریدار مسکن طی فیش بانکی دریافت خواهد کرد .صدور مبایعنامه امروزه اینترنتی شده و کد رهگیری دریافت می کنید . صدور مبایعنامه من مبلغ 460 هزار تومان در شهریور 1396 شد .مبلغ صدور مبایعنامه بر اساس سازمان مشاورین امکلاک می باشد که با قیمت ساختمان بستگی دارد و بدست می آید .

قدم دوم :

گرفتن نامه های استعلام از بانک :

بانک دو نامه به شما می دهد ، یکی استعلام مسکن از شهرداری و دیگری استعلام از سازمان مسکن و شهرسازی . نامه استعلام از شهرداری برای تعیین وضعیت مسکن ، پروانه ساخت و عوارض پسماند و این قبیل عوارض است که شما به اداره شهرداری بدهی نداشته باشید  . بدهی شامل عوارض نوسازی و عوارض پسماند شهری . نامه استعلام از مسکن و شهرسازی برای این است که  بررسی گردد شما تا کنون  از امکانات دولتی برای مسکن استفاده نکرده باشید . هر دو اداره نتیجه استعلام را با نامه به شما می دهند و به بانک می برید .

قدم سوم :

خرید اوراق :

بسته به نیاز مالی خریدار به اوراق مسکن نیاز پیدا می کند . بایستی به مراکز کارگزاری بورس مراجعه کند و اوراق بخرید . خریدار مسکن خودش بایستی برای این کار اقدام کند و کارت ملی و شناسنامه و کپی آنها الزامی است . بعد از این کار بایستی منتظر بماند تا برای او رمز صادر گردد از سوی سازمان اوراق و معمولا 2 روز کاری باید صبر کند . وقتی رمز تعیین شد بایستی خریدار مسکن  دوباره مراجعه کند برای خرید اوراق . من برای خرید چهار میلیون اوراق مبلغ 635 هزار تومان پرداخت کردم .از مرکز کارگزاری آپادانا در ابتدای کانال آب جنب بروستد 20 قزوین خریدم . دو روز بعد بایستی برای گرفتن برگه اوراق مراجعه کند پس از تکمیل فرم هایی و گرفتن برگه اوراق ، آنها را تحویل بانک مسکن دهد .نکته ای که وجود دارد این است که دفاتر خرید اوراق به صورت کارگزار بوده و خرید را انجام می دهند ولی تایید نهایی و خرید از سوی بورس اوراق بهادار صورت می گیرد . همچنین از مهر 1397 بایستی از طریق سامانه سجام صورت گیرد برای کسانی که اوراق خرید و فروش می کنند .

شماره تلفن کارگزاری آپادانا:

قدم سوم :

تحویل اوراق به بانک مسکن :

بانک مسکن بعد از گرفتن اوراق و ثبت آنها در سیستم ، به شما خواهد گفت منتظر تماس بانک باشید و بایستی رمز بیاید . سه الی 4 روز طول می کشد تا رمز بیاید .باتوجه به اینکه اوراق متعلق به بانک مسکن هست ، بانک به راحتی می تواند از صدور اوراق اطمینان حاصل کند و مراحل بعدی را انجام دهد .در حقیقت بانک بایستی کلیه مدارک را داشته باشد و مدارک شما به بانک تکمیل شده باشد .


قدم چهارم :

پرداخت هزینه ها در بانک :

هزینه ارزیابی که توسط بانک صورت می گیرد را بایستی طی فیش جداگانه تقریبا 110 هزار تومان بستگی به قیمت خانه و متراژ  در بانک پرداخت کنید .برای آپارتمان 80 متری من مبلغ 110 هزار تومان پرداخت کردم . هزینه های تمبر را نیز که تقریبا 10 هزار می شود را بایستی در بانک در قالب فیش بانکی پرداخت کنید .

قدم پنجم :

بانک برگه معرفینامه به شما میدهد که بایستی به دفترخانه ببرید برای مشخص کردن دریافت چک و سند زدن ملک . دفترخانه با گرفتن معرفینامه بانک به شما نامه صدور چک می دهد و شما آن را تحویل بانک می دهید .دفترخانه تاریخی را مشخص می کند  البته به شرط آنکه سهمیه دفترخانه جا داشته باشد یا اجازه صدور سند داشته باشد . دفتر خانه اگر ظرفیت خالی نداشته باشد بایستی به سراغ دفترخانه دیگری بروید .همه موارد را که برای شما کامل گفتم و به این صورت می باشد . فکر نکنم در هیچ وب  سایتی این مراحل را برای شما آورده باشند . امیدوارم شما هم به زودی زود صاحب خانه شوید .مبالغ ممکن است دچار تغییرات باشد اما اصل کار به همین شکلی هست .




شرایط و مدارک انتقال تسهیلات خرید مسکن به دیگران


منبع : بانک مسکن شعبه بلوار امام در  قزوین مرداد 1396

 

مدارک انتقال تسهیلات مسکن مهر به دیگران

1-    اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی از تمامی صفحات خریدار ، فروشنده و ضامن

2-    تعهد حقوق (ضامن)

3-    اصل و تصویر مبایعه نامه (قولنامه)

4-    اصل و تصویر وکالتنامه مربوط به فروشندگان

5-    تکمیل فرم ها و قراردادهای بانکی که توسط شعبه به خریداران ارائه می شود .

6-    افتتاح حساب قرض الحسنه متمرکز نزد شعبه مربوطه

 

توجه : کلیه مدارک باید به صورت کامل ارائه شود . در صورت ارائه مدارک ناقص هیچگونه اقدامی صورت نخواهد گرفت


راهنمای خرید و  پیدا کردن آپارتمان در قزوین . تهیه شده در خرداد 1396

قیمت های  تقریبی آپارتمان در شهر قزوین :

به طور کلی قیمت آپارتمان در شهر قزوین بستگی به  دو عامل مهم دارد : موقعیت مکانی و تجهیزات و امکانات ساختمان

قیمت آپارتمان در مناطق شمال شهر به مراتب بیشتر از سایر نقاط هست و در شمال شهر نیز  مناطقی مثل ملاصدرا ، کوی قضات ، جانبازان و ... وجود دارند که قیمت در این مناطق نیز متفاوت است . عموماً شروع قیمت در هر متر آپارتمان از دومیلیون شروع می شود  و اگر نقشه  ساختمان خوب باشد و خوش نقشه باشد  یا به  ،  آسانسور ، آیفون تصویری ، درب برقی و سایر تجهیزات دیگر  مثل  نرده استیل  ، کابینت ، کولر آبی ، نقاشی ساختمان نیز وجود داشته باشد که  بر روی قیمت تاثیر می گذارد . اینکه آپارتمان در طبقه اول باشد یا طبقه سوم  تاثیر زیادی روی قیمت ندارد اما  فقط در پارکینگ کمی شرایط متفاوت است . مثلا طبقه دوم و سوم  پارکینگش  مسقف و زیر پیلوت  است و  پارکینگ طبقه اول در حیاط می باشد . البته این قوانین با توافق فروشنده و خریدار قابل ویرایش می باشد و به طور صد درصد این چنین نیست .

نزدیکی آپارتمان  به مدرسه و یا واقع شدن در کوچه بن بست  ، کوچه با عرض کم  ، همجواری با برج های  آپارتمانی  ، قدمت ساخت آپارتمان نیز بر روی قیمت تاثیر می گذارد و قیمت به مراتب پایین تر است .



اوراق  مسکن را از کجا و چگونه بخریم ؟

اوراق را از شعب بانک مسکن البته نه تمامی شعب می توانید خریداری کنید . علاوه بر شعب بانک مسکن ، دفاتر یا مراکز کارگزار بورس در سطح شهر نیز می توانید اوراق مسکن خریداری کنید .خود من هم نفهمیدم چرا بعضی از بانک های مسکن اوراق می خرند و بعضی نه . شاید به خاطر معطلی زیاد آن باشد و شاید نداشتن سرویس اینترنت در بانک .شاید هم سودی برای بانک ندارد و فقط فقط کارمند تلف می شود .

توجه داشته باشید که خرید اوراق در ساعات 9.30 الی 11 میسر می باشد . برای خرید اوراق بایستی کارت ملی و شناسنامه حتماً باشد . چون از مدارک شما اسکن می شود و اوراق به اسم کارت ملی فرد متقاضی ثبت می گردد . بهای قیمت اوراق بستگی به قیمت اوراق در بورس دارد . بنده اوراق 4 میلیون تومانی را 635 هزار تومان خریدم . همچنین از زمان درخواست تا صدور اوراق حداقل 4 روز کاری زمان می برد .خوشبختانه دستگاه کارت خوان امروزه در هر مرکز خرید اوراقی وجود دارد و می توانید به راحتی با کارت پول را پرداحت کنید .

برای دانلود  نشانی مراکز خرید اوراق مسکن در شهر قزوین اینجا را کلیک نمایید .


مشاهده عکس ساختمان در سایت دیوار

افرادی که از هیچ یک از امکانات دولتی مثل وام مسکن استفاده نکرده اند و نیز متاهل بوده و یا  سرپرست خانوار می باشند می توانستند از طریق پست برای مسکن ثبت نام کنند ( البته در سال 1392) . حال ثبت نام تمام شده و به متقاضیانی که ثبت نام کرده اند و شرایط دریافت مسکن مهر داشته اند ، مسکن مهر چه به صورت کامل و چه به صورت نیمه تحویل داده شده است .

 

 وکالت نامه در مسکن مهر چیست ؟

وکالت نامه سندی است محضری که در آن قید می شود که چه کسی مالک بعدی مسکن می باشد . فرد متقاضی مسکن مهر به دلایلی می خواهد مسکن خود را به فروش برساند ، چون فعلا سند آماده نیست از طریق وکالت محضری مبادرت به این کار می پردازد .

آیا پرداخت اقساط به بانک توسط فردی که وکالت نامه گرفته است ، دلیلی بر صاحب بودن ملک است ؟ خیر

به دلیل این که هنوز سند صادر نشده است و از طرفی سازمان مسکن و شهرسازی و بانک فرد اول و یا همان متقاضی را می شناسند ، بنابراین کسی که وکالت نامه دریافت کرده دلیلی ندارد که صاحب اصلی ملک باشد مگر اینکه در دفتر اسناد رسمی به ثبت رسیده باشد  . اگر دقت کرده باشید کارت های بانک مسکن که برای پرداخت اقساط صادر شده است ، بر روی آن نام و نام خانوادگی شخص وام گیرنده  (شخص اصلی )مشخص شده است .بنابراین باید اطمینان حاصل نمود که آیا بانک کارت جدیدی به نام خریدار  صار می کند یا خیر ؟


آیا نقل و انتقال مسکن مهر که هنوز سند ندارد قانونی و معتبر می باشد ؟

 هنوز بخشنامه ای به صورت شفاف اعلام نشده است و از طرفی سند محضری که وکالت نامه در آن تنظیم می شود نیز دارای اعتبار می باشد .


چگونه با اطمینان از بنگاه معاملاتی یا مشاور املاک ،  مسکن مهر خرید کنیم ؟

حتما باید به این نکته توجه کرد که مسکن مهر را از صاحب اصلی آن ، یا کسی که ثبت نام کرده و وام به اسم او می باشد خریداری کنیم.

پیش از خرید مسکن از اداره مسکن و شهرسازی استعلام کنیم که آیا فروشنده ملک صاحب اصلی مسکن مهر است یا خیر ؟

برای اعتبار بخشیدن به معامله علاوه بر قولنامه یا مبایعنامه به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و معامله خود را ثبت کنیم .

برای روشن شدن موضوع خدمتون عرض کنم که کلیه معاملاتی که ثبت می شوند دارای کدی به نام کد رهیگری می باشند . این کد از احتمال فروش مسکن به بیش از یک نفر جلوگیری می کند .


در موقع خرید مسکن چگونه اقدام کنیم تا مطمئن باشیم مسکن به کس دیگری فروخته نشده و یا دارای صاحبان زیادی نمی باشد؟

بستگی دارد به مسکن و خانه ای که می خواهید بخرید . اگر خانه شخصی است ، کافی است که که سند را رویت نموده و برای اهراز هویت آن از این بابت که اصل است و جعل نشده است به یکی از دفاتر اسناد رسمی بروید برای استعلام . آنگاه با قولنامه و یا قراردادی که در مشاور املاک صادر شده می توانید اقدام به خرید نمایید. کد رهگیری نیز عامل بسیار مهم و تعیین کننده ای برای اصالت مسکن است .

اگر مسکن در اختیار تعاونی می باشد حتما باید مطمئن شد که آیا فروشنده عضو و مالک اصلی ملک می باشد یا خیر؟

برای این منظور از مدیر تعاونی باید مشخصات فروشنده را استعلام کنید بعد برای خرید مسکن اقدام کنید .


قسط وام مسکن بابت مسکن مهر ، ماهیانه چه قدر می باشد ؟

ماهیانه حول و هوش 236000 تومان


معایب پکیچ چیست ؟

پکیج چون با برق کار می کند اگر برق قطع شود دیگر نمی توان از آن استفاده کرد . همچنین به دلیل اینکه در مسکن مهر مهرگان قزوین ، در واحدها لوله بخاری تعبیه نشده است ، به نظر می رسد که قطعی برق می تواند گرمایش محل سکونت را دچار اشکال نماید . چون اگر برق به هر دلیلی قطع شود ، پکیج روشن نمی شود و بنابراین سیستم گرمایش مختل می شود تا زمانی که برق قطع می باشد .اگر در واحد ها یک فضای برای بخاری گازی تعبیه می شد به نظرم بهتر می شد .


زمان تحویل مسکن مهر مهرگان چه موقع می باشد ؟

بسیاری از شرکت های پیمانکاری در حال تکمیل کردن و نصب گاز در آذرماه 93 می باشند . به نظر می رسد تا پایان  سال 93

واحدها تحویل داده شوند . خود بنده در بهمن 1394 واحدم را دریافت کردم .





مسکن مهر قزوین به نام مهرگان شناخته می شود و در 10 کیلومتری قزوین قرار دارد . پیش از نامگذاری مهرگان از آن به نام شترک یاد می کردند و دلیل این انتخاب نیز به دلیل مجاورت آن با روستای شترک بود .

یکی از وجه تشابه هایی که در مسکن مهر قزوین دیده می شود نقشه های آن می باشد که تقریباً مانند بقیه است و کمتر شرکتی آن را تغییر داده است .

در بسیاری از واحدها می شد بهتر کار کرد و حال و پذیرایی بزرگتر با فضای پرت کمتری در می آمد و یا اتاق خواب به شکل قناص در نمی آمد .

حتما شما که در حال خواندن این مقاله هستید به این نکته واقفید که حمام بهتر است در حال و پذیرایی قرار نداشته باشد و یا اگر قرار داشته باشد درب آن در اتاق خواب باز شود اما مشاهده می شود که بعضی از آپارتمان ها این نکته را رعایت نکرده اند .


دریافت وام مسکن مهربرای افرادی که در مسکن مهر ثبت نام کرده بودند :

برای دریافت وام مسکن مهر ، بایستی بعد از  هماهنگی  با تعاونی ، به بانک مسکن مراجعه کنید . همان شعبه ای که برای مسکن پول واریز کرده اید نه هر بانک مسکن در سطح شهر .


وام ها معمولاً 40 میلیون و 50 میلیون تومان می باشد که بسته به متراژ مسکن دارند . فرم ها را باید از یک مرکز لوازم التحریر نزدیک بانک تهیه کنید (خودتون پول فرم ها را باید بدهید ) و پس از تکمیل کردن آن به همراه سفته ها که آن هم تقریبا 140 هزار تومان می شود ، تحویل بانک مسکن به همراه مبلغ 23000 تومان بابت هزینه تشکیل پرونده بدهید .


سیستم پکیج و رادیاتور :

پکیج را خود صاحب مسکن مهر بایستی تهیه کند و باید حتماً فن دار باشد تا مورد تایید قرار گیرد . پکیج های موجود در بازار ، ایران رادیاتور ، بوتان ، روبلا ، ایستاتیس می باشند و بسته به بودجه شما ، خریداری و تهیه می کنید . لوازم جانبی پکیج نیز باید تهیه شود قیمت آن جدای از قیمت پکیج می باشد . رادیاتور ها سلیقه ای می باشد اما گفته شده برای هر متر مربع ، یک پره رادیاتور نیاز است .یعنی برای مثال یک اتاق 9 متری به رادیاتوری با 9 پره نیاز دارد . اما پره های رادیاتور در دو نوع شش سانتی و هشت سانتی می باشد که خود مشتری می تواند انتخاب و تهیه نماید ولی بهتراست ، رادیاتور به اندازه لازم پره برای گرما داشته باشد ، تا مجبور نشوید دمای پکیج را زیاد کنید و به دستگاه فشار وارد نمایید و بعد از مدتی هزینه های نگهداری پکیج بیشتر گردد .


من پکیج ایران رادیاتور خریدم در تاریخ آبان 1393 به مبلغ 1570000 . زود آمدن نصب کردند و چند وقت بعدش به موبایلم یک پیامک آمد و از من خواسته بود که میزان رضایت خود را از ایران رادیاتور با پیامک مشخص کنم .


سیستم آسانسور:

در هریک از  ساختمان های  مسکن مهر دو آسانسور طراحی شده ، که گفته می شود یکی برای حمل لوازم و دیگری برای حمل مسافر می باشد . اما نکته ای که وجود دارد در هیچ یک از ساختمان ها دیده نشده که هر دو تا آسانسور راه افتاده باشد و قابل استفاده باشد ، معمولاً یکی سالم و راه افتاده و دیگری هنوز نصب و راه اندازی نشده است و با تکمیل واحدها نمی دانم ، مسئولین تعاونی آسانسور دوم را نیز نصب می کنند یا نه در حالی که اذعان می کنند موتورها خریداری شده و آماده نصب می باشد . بسیاری از آسانسور ها سرعت قابل قبول و خوب و طراحی کابین خوبی دارند اگر مشخص می شد که موتور آنها و مدت ضمانت آنها چیست که خیلی بهتر هم می شد . 

پیشنهاد آی تی ساپورتر :

بهتر بود پیمانکار ساختمان یک کتابچه راهنمای ساختمان تهیه می کرد و به ساکنین ساختمان ارائه می کرد . درست مثل کتابچه راهنمای خودرو پراید .

همچنین فلکه آب داخل ساختمان و فلکه هر واحد مشخص می شد تا هر کس نیاز شد فلکه آب را قطع نماید .

در پشت بام من کمتر دیده ام کابل های تلویزیون را با برچسب مشخص کرده باشند که کدام کابل برای کدام واحد هست . زمانی که نصاب آنتن می آید کلی زمان باید صرف کند تا کابل را پیدا کند .


مراکز خرید لوازم خوراک و پوشاک :

لوازم خوراک و پوشاک بیشتر در مرکز مسکن مهر (فاز قدیم یا فاز یک)  ،  مهرگان قزوین گردآوری شده اند و فاصله زیادی با بقیه ساختمان ها دارند و بیشتر ساکنین بایستی برای تهیه مایحتاج خودشان به مرکز مهرگان واقع در پارک گلستان مراجعه کنند . مغازه های دیگر  کم و بیش در بقیه شهرک مهرگان نیز گردآوری شده اند اما به وسعت پارک گلستان نیستند .

وجود فروشگاه ها و مراکز خرید به وضوح در مهرگان قزوین مورد نیاز است . در فاز 2 می توانیم به این موضوع پی ببریم .

در صورت ایجاد مراکز فروش و سوپرمارکت اشتغال زایی خوبی خواهد شد .



کد رهگیری در ثبت معاملات مسکن و املاک

به گزارش جام‌جم ، طرح ساماندهی معاملات املاک و مستغلات کشور در سال 1387 با تصویب‌نامه هیات وزیران شکل قانونی یافت و طبق آن مقرر شد تمام دفاتر مشاورین املاک از تاریخ اتصال به سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات، معاملات را در این سامانه ثبت کرده و کد رهگیری به آنها تخصیص دهند.

هدف از این طرح، یکپارچه‌سازی اطلاعات واحدهای صنفی مشاوران املاک با سیستم‌های اطلاعاتی دیگر سازمان‌های مربوط و سرانجام تحقق شفافیت اطلاعات در حوزه املاک و مستغلات کشور بود.

اما پس از این تصویب‌نامه، رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مقابله جدی با این طرح برخاست.

بر همین اساس نیز دفاتر ثبت اسناد رسمی برخلاف مصوبه هیات وزیران، به ثبت معاملات بدون کد رهگیری اقدام می‌کردند که موجب اخلال جدی در فراگیر شدن این طرح شد.

دولت وقت نیز متقابلاً طی مصوبه‌ای ارائه مفاصا حساب از سوی سازمان امور مالیاتی را ـ که برای انتقال سند در دفاتر ثبت ضروری است ـ مشروط به ارائه کد رهگیری کرد. به‌ این ترتیب به‌رغم عدم همراهی سازمان ثبت، نقل و انتقال املاک بدون دریافت کد رهگیری ناممکن گردید و ثبت معاملات در سامانه الزام‌آور شد.

اکنون با ابطال مصوبه دولت از سوی دیوان عدالت اداری، گرچه مشاوران املاک بر الزامی بودن ارائه کد رهگیری برای معاملاتی که در بنگاه‌های املاک صورت می‌گیرد تأکید دارند، اما اساسا انجام معاملات در بنگاه‌های املاک و ثبت آن در سامانه مربوط، اختیاری شده است.

به گزارش جام‌جم ، همه مشاوران املاک طی سالیان اخیر موظف بودند روی قراردادهای خود کد رهگیری نصب کرده و در سامانه املاک، مورد اجاره یا مبایعه‌نامه را درج کنند.

در روزهای گذشته رئیس دیوان عدالت اداری از ابطال مصوبه دولت قبل درباره الزامی بودن درج کد رهگیری خبر داده و گفته است: رأی این دیوان برای حذف کد رهگیری لازم‌الاجراست و بزودی برای رسمیت دادن به آن در روزنامه‌های رسمی اعلام می‌شود. سازمان امور مالیاتی نیز از عدم الزام ارائه کد رهگیری برای مفاصاحساب مالیاتی املاک خبر داده است. این در حالی است که رئیس کانون دفترداران بر ابطال کد رهگیری در هنگام معامله مسکن تاکید داشته است؛ اما رئیس اتحادیه مشاوران املاک از ادامه یافتن کد رهگیری سخن می‌گوید. اکنون بحث سر این است که آیا در زمان عقد قرارداد، کد رهگیری لازم است یا خیر. دیوان عدالت اداری، دریافت کد رهگیری را باطل کرده است، اما حسام عقبایی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار می‌کند که همه مشاوران املاک همچنان باید کد رهگیری دریافت کنند و در غیر این صورت پلمب خواهند شد.

مانعی برای کلاهبرداری بود

پیش از اجرای طرح کد رهگیری مسکن، خبرهای زیادی از فروش یک ملک به چند نفر از سوی کلاهبرداران به گوش می‌رسید که ریسک خرید ملک را برای بسیاری از مردم بالا برده بود. اخذ کد رهگیری تا حد زیادی با دادن اطمینان به خریداران درخصوص فروشنده ملک و اطلاعات ملک معامله شده، موجب کاهش ریسک معاملات ملکی شده بود. بنابراین هر چند مردم برای دریافت کد رهگیری، هزینه‌ای می‌پرداختند، اما دیگر اطمینان‌خاطر داشتند که واحد خریداری‌شده مشکلی ندارد و خریداران دیگر ترس این معضل در تقلب فروش یک ملک به چند نفر را نداشتند. هر چند این طرح خلأهایی داشته، اما کارشناسان می‌گویند رفع این خلأها بر کنار گذاشتن آن، ارجحیت دارد.

جلوی فساد را می‌گیرد

ابوالفضل قادری، کارشناس سیستم‌های اطلاعاتی اصناف در گفت‌وگو با جام‌جم اظهار کرد: از آنجا که کد رهگیری باعث می‌شود یک ملک تنها به یک نفر فروخته شود، جلوی فساد را می‌گیرد و با حذف این کار، دوباره شاهد کلاهبرداری‌های کلان سودجویان در بازار مسکن خواهیم بود.

وی افزود: در زمان اجرای طرح کد رهگیری بنا بر این بود که همه دفترخانه‌ها سند زدن را به کد رهگیری منوط کنند، اما این همکاری به صورت گسترده انجام نشد و آنها بدون در نظر گرفتن این طرح، کار خود را ادامه می‌دادند.

قادری با دفاع از کد رهگیری ادامه داد: این یک اقدام صنفی برای جلوگیری از فساد محسوب می‌شود و شفافیت مالی را به دنبال دارد، اما برخی افراد بر این باورند که منافعشان در خطر است، به همین دلیل اقدام به ابطال این کد کرده‌اند.

کارشناس سیستم‌های اطلاعاتی اصناف گفت: در قراردادهای دستی سابق برخی سودجویان بندهایی را اضافه می‌کردند که برای یکی از طرفین تعهدآور بود، اما در قراردادهای پرینتی و دارای کد رهگیری این موضوعات دیده نمی‌شود و چنین مشکلی به‌طور اساسی رفع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برخی بر این باورند که کد رهگیری برای دریافت بیشتر مالیات است، در حالی که اصلا چنین موضوعی صحت ندارد و برای هر قرارداد مبایعه‌نامه 4000 تومان و اجاره‌نامه هزار تومان دریافت خواهد شد که برای نگهداری از سامانه هزینه می‌شود.

به گفته وی، زمانی که یک واحد ملکی با کد رهگیری ثبت می‌شود، کد پستی آن خانه یا مغازه قفل می‌شود و امکان واگذاری به نفرات دیگر وجود ندارد و این تنها یکی از مزایای کد رهگیری محسوب می‌شود.

وی درباره برخی مشکلات کد رهگیری همچون مجتمع‌هایی که فقط یک کد پستی دارند یا کد پستی بیشتری دارند، افزود: همه کد پستی‌های وارد شده در سامانه قفل می‌شود و ممکن است برخی افراد کد پستی واحد دیگری را برای انجام معامله وارد کنند که در این صورت اشتباه شخصی ملاک عمل است نه ایراد سامانه.

کد رهگیری اجباری است

حسام عقبایی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک، بابیان این‌که دریافت کد رهگیری برای همه معاملات اجباری است، گفت: آرای دیوان هیچ ارتباطی به مشاوران املاک نداشته و مشاوران املاک در سراسر کشور همانند گذشته باید نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

وی در گفت‌وگو با جام‌جم درباره خبر حذف کد رهگیری در معاملات مسکن، افزود: سامانه مشاوران املاک، ملی است و کد رهگیری ابطال نشده و به هیچ عنوان حذف نمی‌شود. عقبایی ادامه داد: در مصوبه هیات وزیران، دریافت کد رهگیری برای همه معاملات اجباری است و مشاوران املاک مکلف به دریافت کد رهگیری هستند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، حذف کد رهگیری تنها در مورد سازمان امور مالیاتی و دستگاه‌های دولتی است و دیگر معاملاتی که در دفاتر بنگاه‌های املاک صورت می‌گیرد، باید کد رهگیری دریافت شود.

وی با بیان این‌که دریافت کد رهگیری هیچ هزینه‌ای به مردم تحمیل نمی‌کند، افزود: مشاورین املاک حق دریافت هیچ مبلغ اضافه برای کد رهگیری ندارند و فقط باید حق کمیسیون خودشان را دریافت کنند.

استدلال دیوان عدالت اداری برای لغو مصوبه کد رهگیری

علی‌اکبر بختیاری، مدیر حوزه ریاست دیوان عدالت اداری درباره مصوبه اخیر دیوان به جام‌جم گفت: مصوبه‌ای که به موجب آن شورای سازمان امور مالیاتی تصمیم گرفته بود برای نقل و انتقال املاک باید کد رهگیری دریافت شود، باطل شده و ارتباطی با اجرای کد رهگیری در بنگاه‌های املاک ندارد.

وی افزود: اکنون برخی مقامات اتحادیه املاک نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند، اما ما به دریافت کد رهگیری مشاوران املاک کاری نداریم و دیوان عدالت اداری تصمیم گرفته که دریافت آن لغو شود و در هنگام انتقال نیازی به این کد نیست.

توضیحات این مقام دیوان عدالت اداری در حالی است که با لغو الزام ارائه کد رهگیری برای دریافت مفاصاحساب مالیاتی، ‌عملا ضمانت اجرایی کد رهگیری بشدت تقلیل می‌یابد. به نظر می‌رسد برای حفظ سامانه مفید کد رهگیری، باید دولت و مجلس خلأهای قانونی آن را رفع کنند.


دانستنیهای وام های مسکن و مسکن جوانان و مسکن یکم :

اوراق و ارائه تسهیلات . واژه های پرکاربردی هستند که وقتی تصمیم به خرید و یا ساخت مسکن می نمایید ، بارها و بارها آن را خواهید شنید . اما اوراق چیست و تفاوت آن با تسهیلات بانکی مسکن چیست ؟

بانک مسکن برای افرادی که می خواهند خانه بخرند وام می دهد . اگر مشتری در بانک مسکن پول گذاشته باشد می تواند وام بگیرد که به آن تسهیلات گفته می شود . در صورتی که مشتری در بانک مسکن پول نگزاشته باشد اما به وام نیاز داشته باشد ، بانک به او اوراق می دهد .

تفاوت دیگر اوراق با تسهیلات در نرخ سود آنها می باشد . اوراق 18 درصد سود بانکی دارد و تسهیلات 14 درصد .

اوراق را باید از شرکت ها ی کارگزاری بورس تهیه و خریداری شود . اما باید مورد تایید بانک مسکن باشد و تاریخ آن منقضی نشده باشد . در اسفند 1394 که من به بانک مسکن مراجعه کردم ، در تابلوی اعلانات قید شده بود که اوراق ها باید به تاریخ 1394/08/15 به بعد باشد . یعنی اوراق های قبل از این تاریخ اعتبار ندارد . بنابراین اگر اوراق می خرید حتما به این نکته توجه فرمایید .

در شهر قزوین حداکثر اوراقی که برای خانه لحاظ می گردد 50 میلیون تومان می باشد که برای تهیه آن باید به کارگزاری بورس مراجعه کنید و هزینه خرید اوراق مبلغ هشت میلیون ششصد هزار تومان در تاریخ 11 اسفند 94 بوده است و این مبلغ ثابت نبوده و تغییر است . اقساط ماهیانه این اوراق 880 هزار تومان بوده و در 12 سال یعنی 144 ماه باید پرداخت گردد .

مبلغ 10 میلیون نیز وام جعاله برای خرید اختصاص می یابد که بازپرداخت آن 5 سال یعنی 60 ماه و اقساط ماهیانه 262 هزار تومان می باشد . سود این وام 18.5 درصد می باشد .

تحلیل وام بانکی مسکن با تسهیلات :

نزدیک به 900 هزار تومان اقساط ماهیانه برای مشتری ، همیشه این سوال را در ذهن مشتری به یاد می آورد که آیا او می تواند ماهیانه 900 هزار تومان صرفا قسط پرداخت نماید ؟ با توجه به میزان دریافتی افراد در هر شهر متفاوت می باشد ، آیا مشتری می تواند ماهیانه این مقدار قسط را به بانک پرداخت نماید ؟

پیشنهادات :

با تشکر از پرسنل زحمکتش بانک ،  در کتاب بازاریابی فلیپ کاتلر می خوانیم که به ارائه خدمات خوب و پاسخگویی به مشتریان رمز موفقیت کسب و کار می باشد . مشتریان سرعت اجرای خدمات ، پایین بودن کیفیت و ...  را می پذیرند اما برخورد ناشایست را هرگز نمی پذیرند و کسب و کارهایی که رعایت اخلاق و ادب و احترام را راعایت نکنند زمینه ورشکستگی خود را فراهم کنند . لذا رعایت اخلاق و ادب بیشتری را از کارکنان در برابر مشتریان بانک خواستارم .


هزینه های لوله کشی در مسکن برای سیستم گرمایشی پکیج : مهر 1396


برای استفاده از سیستم پکیج باید یک پکیج مناسب خریداری کنید . پکیج نیاز به لوازم جانبی مثل شیلنگ و شیر آب و گرم می باشد . اون ها را می توانید در قزوین ، بلوار میردارماد تهیه کنید . شیلنگ ها در اندازه های 40،50،60 وجود دارند . لوازم بهداشتی و ساختمانی ها معمولاً ان اقلام را دارند .33667104

33663039

من لوله 16 متری نیوپایپ را به قیمت متری 2100 خریدم . لوله 16 برای اتصال رادیاتور به لوله اصلی پکیج استفاده می شود .

اطلاعات بیشتر مسکن مهر


خرید و فروش غیر قانونی مسکن مهر 


پروژه بانکداری الکترونیکی در بانک HSBC  انگلیس


کلیپ تصویری هد هانتر (شکارچی استعداد) از مفاهیم  مهم بازاریابی و مدیریت بازرگانی و مدیریت اجرایی


پروژه بازاریابی سبز - قابل استفاده برای دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات و مدیریت بازرگانی و علاقه مندان


پروژه خرده فروشی تسکو - مناسب برای دانشجویان رشته مهندسی فناوری اطلاعات و  کلیه گرایش های مدیریت


عوارض نوسازی و پسماند :بهمن 1397

بعد از اینکه آپارتمان یا مسکن خرید کردید با سند به اداره شهرداری مراجعه می کنید . قسمت روابط عمومی . کارشناس سند را کد می زند و مشخصات صاحب سند را در سیستم ثبت می کند . بعد از آن به واحد عوارض و شهرسازی می روید و برگه عوارض و پسماند را دریافت می کنید .


باز کردن لوله آب و فاضلاب :

در حیاط آپارتمان دیدم که آب بالا اومده انگار که آب باران جمع شده باشه . رفتم دیدم بوی نامطبوع می دهد .فهمیدم که باید از فاضلاب آشپزخانه باشد . بالاخره یک نفر با کمپرسور یخچال اومد اما نتونست باز کنه .

 شخص دیگری اومد با فنر و موتور باز کرد . واقعا باید ابزار کار داشته باشیم برای لوله باز کردن . بهمن 1397

لوله بازکنی اطمینان 09301060236

آقای بیگدلی





نظرات 1 + ارسال نظر
محمدمهدی سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 12:55 ب.ظ

سلام . ببخشید در تعداد آپارتمان ها در بلوکی شما چند تا می باشد ؟

18 آپارتمان . هر طبقه 3 عدد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد