دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

مقاله پی دی اف سبز از نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته در قزوین بهمن 1394

نمایشگاه خودرو و قطعات وابسته در بهمن ماه 1394 در نمایشگاه های بین المللی قزوین به نشانی بلوار امام خمینی مقابل دانشگاه بین المللی امام خمینی  برگزار شد .  

 شرکت کنندگان و غرفه داران در  نمایشگاه :

شامل شرکت های تولید کننده قطعه ، شرکت های بازرگانی قطعه خودرو ، محصولات جدید پارس خودرو و کرمان موتور بودند .

شرکت های بازرگانی قطعه خودرو شرکت هایی هستند که قطعات را از کمپانی های خودرو سازی یا تولیدکنندگان قطعه که عمدتا خارجی هستند  وارد کرده و قطعات را به فروش می رسانند .

می دانیم که در بازار امروز قطعات خودرو با تنوع زیادی وجود دارند . بنابراین تهیه قطعه اصل از قطعه فرع یا به اصطلاح جعل شده یکی از سوالات اساسی مشتریان می باشد .

چگونه می توان قطعه اصل را از قطعه فرع شناسایی کرد ؟

چگونه می توان از کیفیت خرید قطعه خریداری شده اطمینان پیدا کرد ؟

وقتی این سوال را از چندین غرفه در نمایشگاه سوال کردم ، اکثریت لوگو و رنگ جعبه را نشان دهنده تشخیص اصل بودن یا جعلی بودن ، مراجعه حضوری به نمایندگی و خرید مستقیم از آنجا  عنوان کردند و عده ای نیز جوابی نداشتند به این سوال . اما یک غرفه که بر روی محصولات تسمه آلمانی فعالیت داشت ، جواب قانع کننده و خوبی برای آن داشت که واقعاً من را تحت تاثیر قرار داد . استفاده از کد شناسایی محصول در محصولات بود . کافی بود مشتری کدمحصول را به شماره مشخص شده پیامک کند ، آن موقع پیامکی ارسال می شد که اصل بودن قطعه را بیان می کرد .

در بخش خودرو بهتر بود شخصی کنار خودرو ایستاده بود و به مشتریان مزایای خودروی جدید را بازگو می کرد تا مشتریان بهتر با محصول آشنا شوند .این روش تبلیغات خیلی موثر خواهد بود .

در بخش قطعات خودرو به نظر می رسید کارشناسان فروش هنوز اطلاعات کافی با محصول ندارند و یا ناکافی می باشد .  

پیاده سازی چنین سیستمی ، قطع به یقین زمینه اشتغال مهندسین فناوری اطلاعات و مکانیک و تکنسین ها را فراهم خواهد کرد . همچنین تولید قطعات و مونتاژ و برون سپاری محصولات کمپانی های خارجی در کشور ایران می تواند زمینه اشتغال بسیار زیادی را فراهم کند .

اما یکی از روش های معرفی محصولات و خدمات که امروزه به شکل وسیعی در حال استفاده می شود استفاده از کانال های تلگرام است که پیشنهاد می کنم از این ویژگی قطعه سازان به شکل درست و صحیح استفاده نمایند .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد