دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

همه چیز در مورد تبلیغات اینترنتی که باید بدانید (قسمت اول)

 در دنیای رقابتی امروز تقریبا کمتر کسی وجود دارد که تحت تاثیر تبلیغات و دیگر اقدامات ترفیعی قرار نداشته باشد . این مساله به قدری در بین آنها رسوخ کرده که در بین آنها نیز به یک باور تبدیل شده است . به طوریکه مصرف کنندگان به این باور رسیده اند که گریز از تلاش های بازاریابی که هر روزه در پی یافتن کانال جدیدی برای رساندن پیام به مصرف کنندگان هستند تقریباً غیر ممکن است .

کانال های بسیاری برای رساندن پیام تبلیغ کننده به مصرف کننده بوجود آمده اند . کانال هایی که بنا بر حوزه عملکردی و ظرفیت های بالقوه ، نحوه برقراری ارتباط و میزان پیام رسانی شان از یکدیگر متمایز شده اند . از جمله این کانال ها می توان به تلویزیون ، رادیو ، رسانه های چاپی ، و اینترنت اشاره نمود . تبلیغ کنندگان برای انتخاب یک کانال تبلیغی مناسب جهت انتقال مفاهیم و ایده های تبلیغاتی شان نیازمند یک شناخت نسبی از کانال های موجود هستند . زیرا در بیشتر مواقع تبلیغ کنندگان ، یک تبلیغ کننده هستند و به واسطه یک میانجی یا واسطه تبلیغ را طراحی و منتشر می نمایند .

در خصوص کانال های تبلیغی سنتی با توجه به قدمت زیاد و تعدد استفاده تبلیغ دهندگان و تبلیغ کنندگان به یک بینش جامع دست یافته و از مزایا و معایب آن به خوبی آگاه هستند . اما اکنون رسانه جدید یا به عبارت بهتر دنیای جدید (دنیای وب) فراسوی تمام زیر ساخت ها و مشخصه های یک انتقال دهنده پیام ، پیش روی گیرندگان و فرستندگان پیام قرار گرفته است . زیرا ساخت هایی که به دور از محدودیت های رسانه های سنتی ، مرز بین فرستنده و گیرنده پیام را از بین برده ، و حدود مالکیت فرستنده پیام را کاهش داده و یا به کلی به گیرنده پیام منتقل نموده است .

رسانه ای که با ویژگی بی نظیر تعامل دنیای مجازی را رنگ و بوی تازه بخشیده و تعریف جدیدی  از فرآیند ارتباطات ارائه داده است . رسانه ای که تمام فرآیندها و تراکنش های یک بنگاه اقتصادی را به کمترین زمان ممکن کاهش داده و از این روی واژه های جدیدی چون ، فروش الکترونیکی ، تبلیغ الکترونیکی ، سفارش الکترونیکی ، خرید الکترونیکی ، پرداخت الکترونیکی ، امضاء الکترونیکی و غیره را جایگزین تراکنش های غیر آنی معاملات سنتی نموده است .

رسانه ای که از نحوه انتشار یک تبلیغ و فرآیند اثرگذاری آن تعریفی منحصر به فرد مطرح نموده است . زیرا بر خلاف تبلیغ در رسانه های سنتی که در آن مصرف کننده می بایست جهت یافتن اطلاعات تکمیلی از کالا یا خدمت تبلیغی به وسایل ارتباطی دیگری چون تلفن و یا حضور فیزیکی در بازار متوسل می شد ، رسانه جدید و تبلیغ آنی با به موقع کردن این فرآیند ، راه دستیابی به اطلاعات را به طور باور نکردنی کوتاه نموده است . در این خصوص کافی است ، کاربر بر روی تبلیغ مشاهده شده کلیک نماید تا به انتقال به وب سایت تبلیغ کننده ، اطلاعات تکمیلی در اختیار او قرار گیرد . شاید این عمل به نوعی مصداق بارز ضرب المثل در یک چشم بر هم زدن باشد .

از این روی و با توجه به روند جدید شکل گرفته در فرآیند انتشار تبلیغ ، همچنین معرفی مفاهیم جدیدی چون وب ، آنی بودن ، تعامل و غیره ، ضروری است تا تبلیغ کنندگان و تبلیغ دهندگان یک آگاهی جامع از شرایط و مقتضیات محیط و کانال جدید ، و همچنین چگونگی انتشار تبلیغ در آن بدست آورند . با این پیش زمینه ، این پایان نامه  با ماموریت جستجو ، کشف ، بررسی ، تجزیه و تحلیل ، و بومی سازی مفاهیم و مولفه های تبلیغ در رسانه جدید تهیه شده است .

هدف اصلی این پایان نامه شناخت و به کارگیری نتایج مطالعات بین المللی صورت گرفته در زمینه تبلیغات اینترنتی است . به طوریکه با جستجوهایی که صورت پذیرفت ، اکثر مطالعات انجام و گزارش شده در این زمینه جمع آوری و به نوعی نظر محققان آنها در محتوای این کتاب ملحوظ شده است .

در این پایان نامه  سعی شده است تا پاسخ روشنی برای مفاهیم و سوال های همچون ، تبلیغات ، عوامل مهم یک تبلیغ موفق ، چرا تبلیغات ؟ چرا اینترنت ؟ چرا تبلیغات اینترنتی ؟

همچنین سعی شده است تا با انجام یک تحلیل محتوا در میان مطالعات گذشته ، شرح جامع ای از تبلیغات اینترنتی بیان شود . در این فصل کلیه متغیرهای دخیل در امر یک تبلیغ به چالش کشیده شده و راهکارهای ارائه شده بوسیله محققین مختلف جمع آوری و نظرات آنها مورد بررسی قرار گرفته است . مباحثی چون خاستگاه تبلیغات ، جایگاه تبلیغات در فرآیند بازاریابی ، جایگاه تبلیغات اینترنتی ، و محیط انتشار یک تبلیغ به صورت کامل توصیف و بیان شده اند . همچنین با تمرکز برآمیخته ترفیع و تغییرات آن با توجه به افزایش تبلیغات اینترنتی به زیر مجموعه تبلیغ ، مورد ارزیابی قرار گرفته است .گذشته از این به دو موضوع مهم پرداخته شده است ، یکی ارتباطات و انواع آن و دیگری نحوه گزینش یک وب سایت مناسب برای به نمایش درآوردن تبلیغ می باشد . از دیگر مباحث این فصل می توان به علل استفاده از تبلیغ اینترنتی اشاره کرد .

نظرات 1 + ارسال نظر
reza پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:11 ب.ظ http://varzeshonline.blogsky.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد