دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

در مورد بیت کوین بیشتر بدانید

اتحادیه اروپا در مورد استفاده از پول دیجیتالی بیت کوین هشدار داد. نهاد ناظر بر سیستم بانکی اروپا و مقامات بانکی اروپا معتقد است که دارایی مشتریان بیت کوین در معرض خطر است و در زمان از دست دادن هیچ نهادی پاسخگوی زیان آنها نیست.

بیت کوین در سال 2009 میلادی بصورت رسمی به جهان معرفی شد. انتقالات مالی در این سیستم بر اساس یک سیستم کدگذاری انجام می گیرد و توسط هیچ قدرت مرکزی اداره نمی شود.


آیا با پول دیجیتالی یا بیت کوین آشنا هستید ؟

 

پول دیجیتال، بیت کوین. پولی که نه چاپ می شود و نه ضرب، بانک مرکزی هم ندارد. اما به سرعت رو به گسترش است.
نخستین دستگاه خودپرداز بیت کوین ماه گذشته در کانادا، راه اندازی و گام نخست برای جهانی شدن این پول دیجیتالی برداشته شد.
بیت کوین در سال 2009 بصورت رسمی به جهان معرفی شد.پولی که شاخص آن در بازار بورس از ماه گذشته روند بشدت رو به رشدی را تجربه کرده و قیمت آن در بازار روز پنج شنبه به 1045 دلار رسید.

مایک اینگرام، استراتژیست ارشد، بی جی سی می گوید:“ما قطعا انتظار داریم که بیت کوین قبل از اینکه دارای مقبولیت عامه در جهان بشود، بتواند ثبات خود را به نمایش بگذارد. در همین راستا شاید این امر به این معنی باشد که بیت کوین بتواند قیمت خود را در بازار از این هم بالاتر ببرد.”

یکی از نگرانی ها درسیستم بیت کوین این است که شبکه های زیرزمینی برای فعالیتهای غیرقانونی و پولشویی خود از این روش استفاده کنند. روشی که در آن معاملات بصورت ناشناس صورت می گیرد.

اما برخی فروشگاهها و رستورانها هم شروع به پذیرش بیت کوین کرده اند. می توان برنامه بیت کوین را بر روی تلفن های هوشمند نصب کرد. این کار به صاحب حساب اجازه می دهد تا با تلفن خود پرداخت کند.


به منظور امنیت بیشتر و جلوگیری از پول شویی دولت کانادا اقدام به راه اندازی اولین خودپرداز بیت کوین کرد.

بیت کوین یا پوا دیجیتالی قرار است تا چند سال آینده جای اسکناس و پول را بگیرد . این در حالی است که تا کنون هیچ کشور و بانک های بین المللی از این فناوری استفاده نکرده و هنوز استفاده آن به صورت رسمی آغاز نشده است . 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد