دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

راه کارهای امنیتی در تجارت الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی - اینترنتی

اینترنت دارای مزایایی مثل رفاه و آسایش خرید و سرعت پرداخت می باشد . اما همیشه برای پرداخت کنندگان پول از طریق اینترنت و کارت های بانکی این نگرانی وجود دارد که اطلاعات کارت و شماره حساب و شماره کارت در دست هکرها نیفتد . 

 همواره تاکید می گردد که امنیت به طور حتم تضمین شده و گارانتی  نیست اما می توان با اقداماتی امنیت را تا حدودی زیادی افزایش و بالا برد .

برای این منظور من بر حسب تجربه و مطالعاتی که انجام داده ام ، سه سطح را برای موفقیت در خرید های اینترنتی برای شما نام می برم :


راه کارهایی که برای بالا بردن امنیت در تجارت الکترونیک وجود دارند :


 قبل از خرید :

اگر می خواهید خریدی را در اینترنت انجام دهید ، از اعتبار و اصالت آن اطمینان پیدا کنید . برای مثال اگر می خواهید لوازم کادویی ، بلیط استخر و یا هدیه ای خریداری کنید ، اصولاً تمامی این فروشندگان دارای یک مغازه ، بنگاه می باشند . پس قبل از خرید به صورت تلفنی و یا حضوری به فروشنده مراجعه کنید و از او در مورد اینکه آیا محصولاتش را در اینترنت نیز به فروش می رساند یا خیر سوال نمایید . همچنین این را بپرسید که کدام نشانی سایت ، محصولات فروشگاه را می فروشد تا در دام دلالان و واسطه های فروش نیفتید . 


در حین خرید :

زمانی که می خواهید در اینترنت پول پرداخت کنید به سایتی که معمولاً بانک ملت ، سامان می باشند وصل می شوید . در این سایت در قسمت نوار آدرس بایستی حتما کلمه https  را ببینید . https  یک استاندار امنیتی قوی است که سایت های دارای امنیت بالا آن را دارند .

مبلغ خرید درج شده است و جای نگرانی نیست که مبلغ بیشتری  از حساب شما کسر شود . 

با استفاده از کلید های مجازی ارقام شماره کارت خود را وارد کنید . یعنی با صفحه کلید هیچگاه اعداد را وارد نکنید .


بعد از خرید :

از نوشتن شماره کارت و رمز بر روی کاغذ خودداری کنید . چون اگر آن را در کافی نت و یا محل عمومی دیگر جا بگذارید ، به راحتی می توان آن را خالی از پول کرد .

اگر از رسید پرداخت خود عکس گرفته اید و در کامپیوتری در کافی نت ذخیره کرده اید ، آن را پاک نمایید .

در صورت ممکن در اولین فرصت رمز دوم یا اینترنتی کارت خود را در یکی از دستگاه های سطح شهر ، تغییر دهید .

سعی کنید در حساب کارت بانکی خود ، مبلغ زیادی پول نگه ندارید تا اگر روزی به هر دلیل هک شد نگران باشید . برای این منظور از دو بانک متفاوت کارت داشته باشید و با یکی که پول کمتری دارد  خرید اینترنتی کنید و برای پرداخت های اینترنتی استفاده کنید .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد