دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

کار آفرینی و رقابت در پروژه های نوآورانه الکترونیکی در استارتاپ

تعریف استارتاپ :

استارت‌آپ در لغت به معنای شروع کردن است، در حوزه کسب و کاری این واژه درخصوص شرکت‌های نوپا به کار برده می شود؛ رشد سریع از مشخصه ذاتی این شرکت ها است و تنها با استقبال مشتریان رقم می خورد. لازم است بدانیم مهم ترین عوامل موفقیت یک استارت‌آپ، شناخت دقیق نیاز مشتریان هدف و ارایه ارزشی متناسب برای برآورده ساختن این نیاز است، در غیر این صورت، دیگر واژه استارت آپ برای این کسب و کار مناسب نخواهد بود، اما این سوال ها پیش می آید که تنها ارایه ارزشی مناسب با نیاز مشتریان برای موفقیت یک شرکت نوپا کافی است؟ چگونه می توان این ارزش را به صورت دقیق شناسایی کرد؟

  

شرکتهایی که کمتر از سه سال از عمرشان گذشته و سرمایه ای کمتر از یک و نیم میلیون یورو دارند می توانند در رقابت راه اندازی وب LeWeb Startup شرکت کنند.

این رقابت به ۲۱ شرکت تازه تاسیس از سراسر جهان این فرصت را می دهد تا به پاریس بیایند و پروژه هایشان را به هیاتی از داوران کارشناس ارائه دهند. شاید از این طریق بتوانند سرمایه گذار آینده شرکتشان را هم بیابند.

موسسان شرکت نوکی «No Key» بمعنی بدون کلید، قفل هوشمند درها را ارائه کرده اند که بر اساس آن برنامه ای بر روی تلفن های همراه می تواند درها را باز کند. این شرکت اتریشی دستگاه بلوتوثی را ارائه کرده است که بر روی قفل درها نصب می شود.

شرکت کراود ایموشن CrowdEmotion نیز نسخه دیگری از برنامه اندازه گیری احساسات را ارائه کرده است که بر اساس حالت چهره افراد میزان حسهای مختلف آنان را اندازه می گیرد و بر روی نمودار نشان می دهد.

در مورد اینکه کارآفرینان چگونه می توانند به موفقیت تجاری برسند، نیکولا بروسون موسس شرکت بلابلاکار می گوید که بزرگ فکر کردن حیاتی است.

او می گوید: «کاری که ما به عنوان شرکتهای تازه تاسیس اروپایی برای معتبر بودن باید انجام دهیم این است که اروپایی فکر کنیم و اروپا را به عنوان یک بازار واحد درنظر بگیریم. در نتیجه امروز ما باید از شرکتهای ملی اینترنتی بپرهیزیم. در نتیجه شما نباید یک شرکت تجارت الکترونیک آلمانی درست کنید، بلکه باید یک شرکت تجارت الکترونیک اروپایی از آلمان یا فرانسه یا هر جای دیگر درست کنید.»

شرکت تازه تاسیس پیلو از فرانسه نیز باطری هایی را درست کرده است که با تکان دادن شارژ می شوند. این باطری ها را اگر در دستگاه هایی که به انرژی نامتناوب احتیاج دارند بگذارید دیگر احتیاج نیست در آینده نگران شارژ باطری شان باشید.

در مقابل آنچه که باید در آینده نگرانش باشید دوستانتان هستند که با آمدن «ماشه آر۳۶۳ » به بازار و اتصالش به تلفن همراه می توانند بازی ویدئویی «تیرانداز اول شخص» را در عالم واقعیت بازی کنند و با تلفن همراهشان به شما تیراندازی کنند.


فعالیت ها نوآورنه در انرژی :


یک شرکت کامپیوتر در نیویورک آمریکا مشغول طراحی مدلی است که با گرفتن اسکن سه بعدی از شخص ، لباسی را که می تواند شخص بپ.شد را مشخص کرده تا او را در انتخاب لباس کمک نماید . اسفند 93


فناوری سبز و هماهنگ با محیط زیست این روزها بسیار باب است. نمایشگاه «پلوتک» لیون هم به همین مقوله پرداخته است. در این نمایشگاه حدود ۲۲۰۰ شرکت کننده از ۳۳ کشور محصولات خود را عرضه کردند. محصولاتی که با بهره گیری از فناوری روز، خطرات کمتری را متوجه طبیعت می کنند.

استفانی گی تورنت، مدیر نمایشگاه «پلوتک»، از محصولات امسال می گوید: «هدف اختراعاتی که امسال ارائه شده بازار محیط زیست و انرژی است. اینها راه حل هایی کارا و در عین حال بادوام هستند و می توانند به توسعه پایدار کمک کنند. برای مثال در زمینه هایی چون مدیریت زباله، مدیریت آب، تولید انرژی های تجدیدپذیر، مدیریت ریسک و تصفیه هوا

انرژی های تجدیدپذیر

شرکت فرانسوی «آرمور» (Armor)، ورق آلی فتوولتاییک تازه ای ارائه کرده که بسیار انعطاف پذیر است. این ورق قادر است هر نوع نور را به انرژی بدل کند. بر روی سطوح بسیاری قابل نصب است و در قیاس با صفحه های خورشیدی معمول، گامی به جلو به حساب می آید.

اوبر دو بوآرِدون، کارشناس فناوری خورشیدی، می گوید: «تازگی این محصول این است که ورقی خورشیدی است که نور را به انرژی تبدیل می کند. برخلاف صفحه خورشیدی که سنگین و سخت است و هر متر مربع آن هشت کیلو وزن دارد و باید آن را بر سطحی صاف نصب کرد، این یکی نرم، منعطف و سبک است. هر متر مربعش تنها چند صد گرم می شود. یعنی می شود آن را مثلا روی سطوح محدب، مثل یک تیر چراغ، نصب کرد تا انرژی مورد نظر را تامین کند

شرکت فرانسوی مِنِکِس (Mennekes)، از یک ایستگاه عمومی شارژ خودرو الکتریک نوآورانه پرده برداری کرد. پس از آنکه خودتان را به کمک کارتی ویژه به سامانه معرفی کردید، می توانید روند شارژ شدن را در تلفن هوشمند خود پیگیری کرده، از دور بر همه گزینه ها مسلط باشید و آمار انرژی مصرفی را دریافت کنید. مثلا می توانید خودرویتان را در طول شب و با برق ارزانتر شارژ کنید.

مدیریت زباله

خیلی پیش می آید که کامیون های جمع آوری زباله، سطل هایی را خالی می کنند که آشغالی درشان نیست و این یعنی هدر رفتن زمان و انرژی. اما از این پس حسگرها خواهند گفت سطل پر است یا خالی.

تا به امروز جمع آوری زباله بر اساس تعیین مسیر و زمانبندی مشخص انجام شده است. سطلهای زباله به صورت روزانه و یا هفتگی، فارغ از اینکه پر هستند یا نه، جمع آوری می شوند. این شیوه هزینه هایی غیرضروری را در پی دارد.

شرکت فنلاندی اِنیوُ (Enevo) از حسگرهای فراصوتی بیسیمی بهره گرفته که اطلاعات مربوط به پر و خالی بودن سطل را گردآوری کرده و آن را به یک حافظه رایانش ابری یا کلاود (Cloud) ارسال می کنند. سامانه با این داده ها زمانبندی و مسیر ایده آل برای جمع آوری زباله را می نویسد. این اطلاعات از طریق هر وسیله هوشمندی در دسترس راننده کامیون قرار می گیرد.

مدیریت انرژی

گاهی پیش می آید که باتری خودروی شما به نظر از کار افتاده می آید اما در حقیقت سالم است. شرکت فرانسوی اکوباتک (Ecobatec)، دستگاهی ساخته که در عرض چند ثانیه وضعیت باتری را می سنجد. اگر چراغش سبز شود یعنی عمر باتری تان هنوز به ادامه دارد، اما اگر قرمز شود یعنی باید آن را دور انداخت. سازنده این دستگاه بنا دارد در آینده آن را در اماکن عمومی نظیر پمپ های بنزین و پارکینگ ها نصب کند.

مدیریت ریسک

ریل آبی یا واتر ریل، محصولی چند منظوره و انعطاف پذیر برای مقابله با سیل است. این وسیله برای ارتفاعات ۳۰ سانتیمتر تا ۲ متری و در مسافتی نامحدود قابل استفاده است. اگر احتمال جاری شدن سیل برود، این وسیله که به سرعت قابل نصب است، نقشی پیشگیرانه ایفا می کند. شرکت فرانسوی آر سی وای (RCY) طراح آن است.

فیلیپ دِلیانس، متخصص مدیریت سیل، می گوید: «این وسیله از لوله هایی تشکیل شده که اول با هوا و سپس با آب پر می شوند. اینها روی یکدیگر قرار می گیرند و می شود با آن از ساختمان ها محافظت کرد. در واقع یعنی جلوی آب را با آب گرفتن


استارتاپ گرایند چیست ؟
استارتاپ گرایند یک جنبش جهانی در جهت حمایت از کارآفرینان و موسسان کسب و کار های نوپا و تقویت روابط کاری آنان در جامعه است. این جنبش با هدف آموزش، تشویق و ارتباط سازی کمک می نماید تا ذینفعان حاضر در اکوسیستم استارتاپی شهر های مختلف با یکدیگر در ارتباط بود و از تجربیات هم بیاموزند. این برنامه پس از گذشت چهار سال از زمان شروع، اکنون در اغلب شهرهای معتبر دنیا توسط نمایندگان منطقه ای برگزار شده و بیش از ۷۵۰۰۰ نفر عضو از کشور های مختلف دارد و اعتبار جهانی آن به حدی رسیده که شرکت Google با حمایت های خود به همکاری با آن پرداخته است.
چهارشنبه 16 اردیبهشت 94 در اصفهان این رویداد برگزار خواهد شد .


بررسی میزان وفاداری به مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری در استخر


نمونه هایی از کارآفرینی های الکترونیکی در استارتاپ ها


تخفیف گروهی در سایت های تخفیف گروهی ایرانی


بررسی مسائل استراتژیک در فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک


تکنیک ها و روش های جذب مشتری در کسب و کارهای سنتی یا آف لاین


تجارت الکترونیک به همراه شاخصه ها و مدل های آن


تجارت الکترونیک در ایران

استخر پیام قزوین و نحوه خرید بلیط به صورت اینترنتی به همراه برنامه سانس ها

نظرات 1 + ارسال نظر
استخر کرات یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 02:20 ب.ظ http://hamvatankart.ir

من یک سایت دارم که دارم توی اون سایت تخفیف ارائه میدم ولی به شرط داشتن کارت هموطن کارت آیا منم استارتآپ محسوب میشم ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد