دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
دنیای تجارت الکترونیک

دنیای تجارت الکترونیک

فن آوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

استراتژی ها و روش های بازاریابی الکترونیکی یا اینترنتی کدامند ؟

مهمترین استراتژی های بازاریابی الکترونیکی(دیجیتالی) کدامند ؟

1-     ایمیل

2-     تلفن

3-     وب سایت

4-     حضوری

استفاده از هر یک از این استراتژی ها  می تواند موجب رونق کسب و کار و پیشرفت در بازاریابی گردد . اما نکته ای که در این میان وجود دارد آنست که موفقیت در هر یک از این استراتژی ها نسبی می باشد . یعنی ممکن است استراتژی ایمیل برای یک کسب وکار یا یک جامعه و فرهنگ خوب باشد   ولی برای کسب و کار و جامعه دیگر و فرهنگ  دیگری مناسب نباشد و دلایل متفاوتی می تواند به همراه داشته باشد . بنابراین همواره باید به نکات فرهنگی و آداب و رسوم  آن توجه خاص داشت .

برای مثال استراتژی ایمیل ارزان و سریع بوده و می تواند نقش مهمی در موفقیت بازاریابی به همراه داشته باشد ولی همه افراد به اینترنت دسترسی ندارند و یا اگر دسترسی هم داشته باشند دارای حساب پست الکترونیکی نمی باشند . همچنین افراد زیادی نیز هستند که دارای پست الکترونیک می باشند ولی ممکن است هفته ای یکبار هم پست الکترونیک خود را چک نکنند . بنابراین نمی توانند از تبلیغات از طریق ایمیل خیلی زود آگاه شوند .

استراتژی استفاده از تلفن تا اندازه ای خوب می باشد و گفته می شود بهترین روش بازاریابی می باشد  اما دارای نقاط ضعفی نیز می باشد . برای مثال ممکن است افرادی که با آنها تماس گرفته می شود از پرسش و پاسخ به دلایلی مثل نداشتن وقت  امتناع ورزند و یا از اینکه بدون هماهنگی  با تلفن آنها تماس گرفته شده تعجب کرده و ابراز ناراحتی کرده و از خرید محصولات شرکت دلسرد شوند .

وب سایت نیز مکان مناسب و خوبی برای بازاریابی و معرفی خدمات می باشند اما بایستی آنقدر خوب طراحی شوند که در نتایج جستجو ها در رده های اول قرار گیرند . چون بیشتر کاربران در  نتایج جستجو، بیشتر شماره های اول را نگاه می کنند و کمتر به سراغ بقیه صفحات می روند .

استراتژی حضوری به نظر می آید که روش مناسب باشد اما باید با اصول آن آشنا بود ، یعنی برای حضور باید وقت گرفت و به موقع در محل حاضر بود و باید معلومات خوبی داشت تا به سوالات مختلف جواب داد .

نشانی در گوگل پلاس : قزوین تخفیف

Google.com/+QazvinTakhfif               

www.itsupporter.ir 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد